Var riktigt klurigt att svetsa fast hyllan på insidan...fick montera bort baklyktan och titta genom hålet, svetsa med vänster hand var inte helt lätt men blev bra till slut:)
Fick tag på en knölig och lagom rostig bakkofångare från en skrotad 72a pickis. Trodde det var samma men fästena passade inte alls...
Någon som behöver fästen till en 72 pickis så finns det över.
passade på att göra en servicelucka till tankmätaren när tank och bensin ändå var ur. Gjorde det på min latebay och det är jag väldigt glad för:)
Denna gång svetsade jag sargen med undermonterade M5 muttrar i karossen istället, blir ju betydligt enklare att montera.
Plåten jag skar ur är själva luckan som passar bra med lagom spalt och rätt profil. Använde en extratunn kapskiva.
Blir riktigt fint! Bra jobbat! 
Ny främre hyllkant vänster sida och ruttet hjulhus utskuret
hjulhuset lappat med Sumatragrön latebayplåt:)
Genomrostade delar av skärmkant ersatta
Ekonomiplåt! Utskuret tak från min latebaycamper som blev över kommer nu till nytta:) Vi får se om det blir något över...
Ekonomiplåt! Utskuret tak från min latebaycamper som blev över kommer nu till nytta:) Vi får se om det blir något över...
Utan tvekan en tillgång..återbruk är bra.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Trodde först att vänstersidan var i bättre form men helt upprostat inifrån. Ramen var helt packad med lera/sand/damm i en kompakt massa som säkert varit genomsur året runt...
Det positiva är väl att Torsionsrörets infästning tycks ha klarat sig bra 
En bit på väg, två decimeter ny hattprofil punktad i golvet ovanifrån och en ny översida på ramen. Del av insida ram bytt framför torsionsröret.
Blir lappning av ramskenan och sedan helt ny tvärbalk:)
To be continued...
Ja tänk vad gotlandskalkdammet kan ställa till det.. Har sett det både på min buss, fulla trösklar rambalkar.och min pappas variant som rullade på öhn hela livet, där det vart fullt innanför bakskärmarna. pga luftintagen. Det är en välgärning detta att du lagar en så skadad buss!
iofs är det ju inte så farligt jämfört med splittbussar som lagas.....
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hehe, har gett mig tusan på att den skall rulla igen till sommaren 2018
Har ju en -59 Splitbuss som står på tur in i verkstan nästa höst, å den är riktigt dålig så bra med lite övning innan 
Härligt kämpa på klart du får den o rulla till somnaren 
Min DH blir dock ej klar till sommaren pga utan garage
Där man får svetsa för tillfället 
Men råkade ju köpa en liten veteran husvagn me förhoppningen
E att den ska sovas i på bugrun så får försöka ta tag i den istället
Hemsnidad ramskena återställd insida
Inpassning av bakre tvärbalk. Passar bra i längden men verkar vara fel balk jag fått? Stod T2 68-72 på lappen men hålen verkar inte riktigt lika...Satte dit den ändå. Vad är det stora utdragna hålet till vänster tex. och det runda under värmespjällvajerrröret? Övriga genomförningar OK förutom att jag inte fattade hur kopplingsvajerröret skall kunna gå igenom utan att skära upp balken, vika plåten åt sidan, få röret på palts och sedan svetsa igen slitsen.
Vad är de stora hålen till vänster till för? Fick även främre tvärbalk med samma märkning (T2 68-72) Den vara ca 4 cm för lång...kan det vara Latebaybalkar jag fått?
Hålet är för den mjuka värmeslangen som går till utblåset under bakre bänken höger sida.
Röret till kopplingsvajern skulle jag har bytt är den lika rostigt inne som på utsidan kan du få problem med vajern sedan.
Jag beställde fina balkar från Alan Schofield och hade samma problem med främre tvärbalken..
Jag fick till svar att så kan det vara på en 71:a..
,men nu är ju din en -70,så den förklaringen verkar ju svikta lite..fanns i vilket fall ingen lösning utan man fick helt sonika ta bort 20 mm på varje sida..så gör det.. 
late,
in love,
and a little drunk..
OK, tack! Blir att korta balken på vardera sida. Kopplingsvajerröret har klarat sig bra till skillnad från handbromsvajerrören som var helt borta...
Nu är båda sidor av ramskenan bytt kring utriggare/domkraftsbalken. Tvärbalkar, utriggare... allt var lagat med påsvetsad ekonomibalk ovanpå den ursprungliga konstruktionen, helt sjukt jobbigt att ta bort. Dessutom svetsat med pinne med grymt hårda och gigantiska svetsar. Hattprofilen OK på denna sida å nya domkraftsfästen låg i skuffen, åker på nästa helg.
Nytt bromsvajerrör också monterat, det gamla var helt borta förutom en decimeter i slutet. Kul att bygga upp nytt:)
Bra jobbat!