Tjena, tänkte se om det fanns nå intresse för att följa mitt lilla projekt.
Det är alltså en 69:a som nån gång under 80-talet blev kapad till cab, förstärkt med balkar och grejer.
grundjobbet är nog rätt seriöst men enligt frun till gubben som byggt den så svalnade intresset och bilen stod vid deras sommarstuga sen dess.
den har även stått hemma hos mig ett år lite drygt. tanken var aldrig att använda bilen, vi ville bara ha motorn men var då tvungna att ta med bilen. haha
tänkte även att detta kunde vara ett bra ställe att ställa frågor när jag stöter på några problem under tiden bygget pågår.
Detta bygge kommer inte gå i raketfart, dels för att jag saknar garage och bara håller till i en carport. Och dels för att jag fick en dotter i tisdags så jag har på känn att tiden inte kommer finnas i lika stor utsträckning som förut! haha
har inte riktigt några bra bilder på bygget just i detta nu. men jag kan fixa det allt eftersom.
jag vill betona att jag INTE är expert på detta, detta projekt är mest för att lära sig och för att det är roligt att ha något att pilla med 
hittills har jag iallafall:
-slipat ner hela karossen till plåten
-kapat bort större delen av fronten
-kapat bort större delen av bakpartiet
-målat hjulhusen svarta
-svetsat igen lite rosthål i torpedväggen
-bytt båda hjullagren bak
-nya bromscylindrar och belägg bak, trummor och sköldar var fina.
-köpt en förlängare till framvagnen. tror den flyttade fram 8 eller 10" och sänker 6cm
-kopt kopplingssats till 1500motorn som ska i
-kapat upp torpeden för att kunna vinkla rattstången till den framflyttade framvagnen.
-renoverat pedalstället (det var helt ihoprostat)
-sänkt den 2 yttre hack bak
-tömt lådan på den segaste oljan jag sett
det som skall göras (mer tillkommer såklart. bara sånt jag kan komma på nu)
-sänksatser i framvagn, alternativt sänkspindlar?
-bromsar fram
-dra nya bromsledningar
-byta packbox i motor (vid svänghjul)
-montera motorn
-fylla olja i lådan
-kapa och svetsa lite mer på karossen
-dra all el till motor och lyse och sånt.
-fixa en värdig inreding
-Eventuellt fixa ihop nån portabel cab ställning av nått slag.
-svetsa förlängningen till rattstången
med mera med mera..
Här har jag kapat bort mycket av bakpartiet.
och man kan även se att hjulhusen är svarta och att rutramen är kapad.
detta är dom korten jag har nu tyvärr. kan ta lite mer beskrivande bilder när solen lyser!
Finns det nån här som har byggt en rod förr? som man kanske kunde få lite tips och idéer av framöver?
väl mött!

....så kan det gå enklare.. Men ombyggnaden från täckt till öppen skall ju till.. Om rutan är under 150mm slipper man vindrute torkare och defroster.. Inget krav på ruta men det får ju inte va vassa kanter..ifall man skulle vara utan ruta..