1 Senaste redigerad av Ostkant (2017-11-16 16:47:20)

SÅLD.

2

Startar väll budgivningen på 100 kr.

3

Hej. Tar den för en hundring

4

Jag bjuder 200 mvh Claus

5

Står bud via SMS och telefon.
Hur ska vi då veta om det är riktiga bud som du skriver?

Gå ju hitta på bud om man har sådan budgivning.

Att man "har" en som bjuder tex 300  som egentligen inte finns utan man bara vill få upp buden högre.

Ursäkta låter gnällig men tänker bara på oss som lägger bud.

6

Hej, Claus, du får den för 200:-, hör av dig per telefon.

Med vänlig hälsning
Erik

7 Senaste redigerad av =) (2017-11-15 22:00:08)

Så va inte frågan om budgivning utan man fick ge ett bud och sen om du acceptera det så få köparen ta det för det priset.
Jag trodde va budgvning. Sry

8

Hej jag hör av mig när jag kommer till Sverige senare i dag har du sviss

9

Det trodde jag med. Hade tänkt att höja men tydligen är det försäljaren som avgör vem han vill sälja till.
MEN SKRIV INTE BUDGIVNING DÅ, FFS !!!

10

Japp, jag har swish, telefonnumret i annonsen, glöm inte att skriva namn och adress vart den skall skickas.

Och till de som gnäller, tror på budgivning genom telepati eller har konspirationsteorier, ni var för långsamma med era bud eller för snåla, boken gick till den som bjöd högst, hur skulle det annars gått till?

Med vänlig hälsning
Erik

11

Du uppgav inget slutddatum och du sa helt plötsligt att han fick köpa den fast personer i "auktionen" eller vad man ska kalla detta för hade säkert bjudit mer.

Detta va fasiken inte rätt gjort.
Men då vet man det.

Kör aldrig budgivning med den har Ostkant.

12

Du bjöd 100:-, hade du varit intresserad av att lägga ett högre bud förstår jag inte varför du inte gjorde det. Du verkar vara en riktig gnällspik.

13

Hur fan ska man hinna och du hade inge sluttid.

14

Ett tips är att bjuda så mycket som du kan tänka dig att spendera för varan. Bättre lycka nästa gång.

Med vänlig hälsning
Erik

15

Nä för man gör inte maxbud direkt.

16

Nu kan man säkert tolka det olika men jag anser att bud är en sak och auktion/högstbjudande är en annan sak...

Auktioner/högstbjudande rekommenderas att man håller till typ Tradera, men skriver man enbart bud så ser då jag som att man säljer när man känner att man blir erbjuden en summa man är ok med, och så tolkar jag denna annons.

17

Jo, det är ett utmärkt sätt att bjuda på och hade du gjort det så kanske reparationshandboken hade varit din nu och du hade sluppit sitta och gnälla som ett barn på ett forum på nätet.

Med vänlig hälsning
Erik

18

Begriper inte varför den där boken är så intressant... Köp en riktig servicemanual istället.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

19

Okej. Tyckte bara va märkligt då vi startat en budgivning och allt.
Good luck have fun

20

Ingenting märkligt här, du förlorade budgivningen bara.

Claus, tack för swishet, glöm inte att smsa ditt namn och adress.

Med vänlig hälsning
Erik

21

Blev det helt plötsligt budgivning nu?
Inget slutdatum eller sluttid.
Du hade budgivning utav oss men ändra dig till bud och helt plötsligt fick han köpa.
Nu säger du vi förlora budgivningen helt plötsligt fast det bara var bud.

22

Boken är såld, du förlorade.

Med vänlig hälsning
Erik

23

Förlorade en budgivning som inte hade sluttid och datum?

24

Ja, eftersom boken är såld så... Den är betald... Jag kommer att skicka den ikväll. Inte till dig dock.

Med vänlig hälsning
Erik

25

Ja men du sa det var bud.
Sen ändra du till budgivning = auktion

Sen helt plötsligt fick han köpa den.

Sen ha du ingen slutdatum och tid.