Någon fler än jag som reagerat över att de flesta buggykarosser i Manx-stil inte är symmetriska?
Jag syftar främst på att den övre badkars-kanten på karossen vid bakhjulen (inringad på bilden) svänger/lutar ut mycket mer på höger sida än vänster.
Det skiljer 4-5 centimeter vilket blir irriterande uppenbart när man monterar en störtbåge.
Samma fenomen tycks gälla karosser från flera (svenska) tillverkare.
Hur kan detta komma sig? Kan det beror på att samtliga svenskgjutna karosser är avgjutningar på samma ursprungskaross?
Det som talar emot det är att "fenomenet" tycks gälla flera modeller/tillverkare (såvida inte alla karosser ÄR sprungna ur samma avgjutning men att man gjort mindre ändringar på huv etc för att skilja sig från konkurrenterna).
Har till och från letat efter en klassisk buggy (kortad) men samtliga jag tittat på har haft detta syndrom.
Finns det någon som vet om någon tillverkare av klassisk Manx där karossen är rak och symmetrisk? Finns det någon där ute med en kaross som är tillverkad utanför Sverige och kan bekräfta om detta är en Svenskt fenomen?