1

Började fundera på koppling nu. Spårade ur lite när jag köpte delar till motorn så jag funderar vad dom behövs i kopplingsväg till motorn jag bygger.

2180
Weber 36 eller 44, båda finns
39x35 toppar
Web218

Jag har ingen som helst uppskattning på effekt så jag kan inte ens börja tänka mig vad jag ska ha för koppling. Har en nästan ny Sachs 200mm som höll bra tidigare med 1835, samma toppar, IDF 36 och w100.
Räcker det att byta till superdisc eller kan jag köra med gamla lamellen och köra på en, säg Kennedy stage 1?

2

Du kör ju såpass mycket med bilen så försök hålla dig med en lätt trampad tryckplatta. Jag tror att jag har en steg 1 i 66an.  (kan vara steg II) kom och testa om det känns som nåt du vill trampa med. MAn blir fort lite trörr i benet vid mycket körning i stan och med bussens etgonomiska trampställning tror jag inte att den blir lättare Default/hmm

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

3

Jag har en liknande motor i min buss. Jag körde först med org koppling, men den höll inte riktigt måttet.
Nu kör jag med en Kenndy steg 1, det funkar kalas. Kan vara lite halvjobbigt att köra i bilköer och stadskörning dock ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Det finns kanske ingen enkel lösning. Lätt måste det vara, det finns fler i familjen som kör buss. Superdisc är kanske lösningen om originalet nästan funkar.

5

David, både Lottie och föräldrarna kommer köra, och ingen av dom är speciellt muskulösa. Hamna i en bilkö eller cruising är ingen riktigt kul grej om man har det tungt med foten.
Men... Jag kommer förbi och provtrampar. Är det original 228mm koppling i 1600:an? Lättrampad tyckte jag..

6

Original 210mm

Man vet inte att man inte kan innan man provat.