Tänkte höra om det är någon som testat gummifärg (plastidip och liknande) på små partier på fälgar? Alltså inte på lösa kåpor som kan målas vid sidan av utan ett parti av fälgen som direkt gränsar en annan färg.
Största funderingen är om det går att maska snyggt, det är ju trots allt en rätt tjock färg som man försöker att få snyggt i en skarp kant.
Jag har sett de som målat om hela fälgar med ok resultat men har hittills inte sett någon som målat mindre partier.
Anledningen till frågan är att jag tänkte måla typ som gamla slotmags var målade, rött "i hålen" och polerad framsida.
Jag har inte bestämt vilken färg jag ska ha än och funkar det med gummifärg kan man ju ändra sig utan större ingrepp och jag vill gärna ha kvar den gjutna ytan under det målade partiet om jag skulle vilja gå tillbaka till rå yta i framtiden så slipa och grunda går bort.
Om någon testat och konstaterat att det blir fult tar jag gärna emot tips om någon som kan lacka motsvarande, fast med vanlig färg, i Jönköpingsområdet.