1

Hade en projekttråd uppe på meanbugs tidigare men som till slut dog ut pga bristande motivation. Men nu är den tillbaka. Tänkte försöka uppdatera här fortlöpande under projektets gång, får se vilken takt det blir i ICQ/ab.

Det är iaf en typ1 från 1954. Iceland green om jag inte har helt fel, svårt att se ICQ/ad. Rejält solbränd men den mesta rosten är lagad.

Vad som står på listan att göra är:

Renovera bromsar - arbetar med just nu
Kortad framvagn och droppade spindlar
Flippa och korta styrleder
I med motor och inredning
12V konvertering
Försöka rikta lite plåt framtill, den har varit med om nån liten mindre incident

Jag gillar ju låga bilar så mitt mål till en början är att köra i befintligt skick och lite lägre än vad som är sunt ICQ/ab dvs, det blir motorväg och omvägar för min del framöver ICQ/ab

Några första bilder kommer upp här snarast.

2

Det låter ju låvande ICQ/ag

Vi väntar ivrigt ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

x2

4

kan aldrig bli för många -54:or

ålands volkswagen klubb på facebook

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fe5d551036fbf1e52da10e313e242aaf.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

5

Ja, hoppas det kan bli något kul av det!

Här kommer ett smakprov, orkade inte lyfta bort presenningen den står under. Får duga till helgen:)

Post's attachments

54.JPG, 422.76 kb,  x
54.JPG 422.76 kb, 3 downloads since 2011-06-22 

6

Oh lala.. den här projekttråden kan vara precis vad jag behöver, för att få ur tummen o sätta igång med min -54'a!  ICQ/ag
Ser härlig ut!!  ICQ/ae

7

bomberogranater skrev:

Oh lala.. den här projekttråden kan vara precis vad jag behöver, för att få ur tummen o sätta igång med min -54'a!  ICQ/ag
Ser härlig ut!!  ICQ/ae

Patinan är hur frän som helst, enda tråkiga är att den inte är rostfri, men kanske är lite för mycket begärt ICQ/ab

vad skulle planen vara för din? är den bättre i skicket?

8

Oj..har missat dina frågor!
Min har också rost dessvärre, inte särskilt mycket men lite i skärminfästningarna o så är den tyvärr omlackerad vid något tillfälle  ICQ/ac

Visserligen har den "Nya" färgen blivit rätt rejält patinerad den med, men inte på ett snyggt sätt..
Jag tror att det får bli en blank bil av den här i stället, hade det varit orginal färgen hade jag aldrig gjort det..  ICQ/ac
Min lilla bil står just nu på ett -68-chassie, inte så kul.. Men har nu lokaliserat en mer rätt platta (-55) Skall åka o kolla på det inom en snar framtid, hoppas det är ok.  Default/hmm
Hur går det med din? Har det hänt något med den?!
Om du skulle stöta på några bakre inredningspaneler till tidig oval, får du jättegärna hojta till, då jag saknar dessa.  ICQ/ab
Mvh /Johan