Är i planeringsstadiet för att sortera ut en mängd äldre bildelar både nya och begagnade från en bilverkstad.
Finns det intresse eller tips om hur man kan avyttra detta så komplett som möjligt?
Det finns delar till främst VW Volvo, Opel mfl.
/Janne
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Övrigt köp/sälj » Avveckla bilverkstad
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Är i planeringsstadiet för att sortera ut en mängd äldre bildelar både nya och begagnade från en bilverkstad.
Finns det intresse eller tips om hur man kan avyttra detta så komplett som möjligt?
Det finns delar till främst VW Volvo, Opel mfl.
/Janne
Fler bilder
Ännu fler bilder
Bäst betalt får du om du lägger ut grejorna styckvis(eller i små partier) på tradera.
Det är ju iof lite bök med att skicka osv, men vinsten blir nog störst.
Vill du sälja större partier så samla ihop det i VW, Volvo, Opel, osv och hitta på lämpliga priser och lägg ut det på märkesforum.
Vw här, Volvo på amazon/140 klubben, Opel på nån Opel klubb(om det finns?)
Det ska väl gå att ha auktioner här på boxerville också, men se till att läs på reglerna bara så du gör rätt. Det brukar tyvärr sluta med strul och missnöje med auktioner här.
Jag köper gärna Karmann Ghia emblemet om det blir till salu, här eller på Tradera 
Hej Janne,
var befinner sej du o delarna?
Kan mycket väl tänka mej att köpa allt, inte bara VW-delarna.
Du har pm 
Som sagt jag är i detta skede ute efter att enbart kolla hur stort intresse det finns för denna typen av delar.
Jag är tacksam för alla tips och får återkomma när det blivit av att sortera ut saker och ting.
Jag köper väldigt gärna Karmann Ghia emblemet om du vill sälja.
Saknar ett sådant på min 57:a jag håller på med.
Men som det är skrivet i tidigare kommentarer , så är nog tradera / Ebay bra forum för maximal vinst och minst strul !
En person som köper rubbet kan vara värt en hel del. Det där med att packa och skicka en massa grejer är ju ett jävla dåligt betalt jobb.
Är också intresserad av emblemet...
Ser att det är fler än jag som saknar eller behöver ett bat-ear märke till ghia. 
Ska man sälja i bulk får man räkna med halva marknadspriset.
För han/hon som köper plockar nog sitt godis och vill sälja om grejorna.
Eller så är det en marknads-knalle som säljer på marknader, och det innebär rätt stora omkostnader.
Och ingen vill jobba gratis.
Och ärlig talat det som ligger kvar i äldre verkstäder , är det som inte såldes innan de lade ner..
och även om tiden gått så är nog mycket sån som inte går sönder eller det inte finns behov av.
Så man kan räkna med att 25% har noll i värde och sen 50% på resten.
Så bli inte besviken om nån kommer och bjuder.
Sen kan det finnas "guldklimpar" typ Gia Emblemet.
Detta ska man lägga vågskålen mot att köra tradera.
Där man ska väga mäta fota, svara på frågor hantera packning och springa till posten .
Ska du maxa, sorter efter bilfabrikat. googla priset på ett tiotal/tjugotal artiklar och be ett par uppköpare komma och bjuda.
Var öppen och ärlig.
Annars är det rätt roligt att packa i plastbackar och åka på marknader, gäller samma här googla på det som ser dyrt ut och sätt ett vettigt pris 75% av tradera.
OBS detta är ingen sanning utan min åsikt baserat på min erfarenheter,
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Övrigt köp/sälj » Avveckla bilverkstad
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.