Tråd: Behöver ny eller delar till morot.

Hjälp mig. Bra tipps på vem som kan meka med detta. Jag är inte det bästa meken till dessa motorer. Förslag? Bor utanför Göteborg.

Vänstra toppen hade en spricka tydligen dom säger att en stötstång har fastnat och böjt sig därför är sprickan där nu.  Jag vet inte mer bara det jag hört från en kille som kollade under. Motorn går runt och vi kunde tom starta den efter det hände med startgas men gick väldigt konstigt och på 3 cylindrar bara.

Post's attachments

IMG_1364.JPG, 375.99 kb, 1920 x 1080
IMG_1364.JPG 375.99 kb, 9 downloads since 2017-10-11 

Sv: Behöver ny eller delar till morot.

För det första, när du får ett sådant påpekande som att den vänstra toppen har en spricka, skulle iaf jag vilja att personen i fråga pekade ut den sprickan åt mig så jag fick se den med egna ögon. Det låter lite långsökt i mina öron att en stötstång orsakar en spricka som dessutom syns på utsidan av toppen (för det lät inte som motorn demonterats innan). Men det är klart det kan vara sant ändå.

För det andra; du saknar motorrumslist! Den är kritisk för kylningen, kör inga längre sträckor utan den monterad. Listen som sitter på de tidiga (luftkylda) åttiotalarna ska vara av gummi och bättre kvalitet än den cellplastliknande sak som en bay har original. Kanske att man får modda gummilisten för att den ska passa, men vad som helst är bättre än ingen list alls, silvertejpa om det så behövs.

Fordon med flak är helt i min smak! big_smile

Har hittat en mekaniker som ska titta på problemet. Han sa precis som dig. Men det Fins ett fel till enligt mg. Den är stängt fram. Så ska höja upp den till orginal. Tips på en bra sida man kan hitta delar? Delar som är av bra kvalitet? Samt även en mitten soffa till bussen. Bussen är från 1972.

Tajpan82 skrev:

Har hittat en mekaniker som ska titta på problemet. Han sa precis som dig. Men det Fins ett fel till enligt mg. Den är stängt fram. Så ska höja upp den till orginal. Tips på en bra sida man kan hitta delar? Delar som är av bra kvalitet? Samt även en mitten soffa till bussen. Bussen är från 1972.

Pm det sitter sänkningsats på framvagnen då är det ju bara att höja !

vw typ 1 1951,  vw Typ 3 1962 ,
Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970

Tack för goa svar. Måste ändå köpa nya delar till framvagnen för att höja. Den är sänkt så mycket att dom kortat av vissa saker sad . Frågan är bara vad man ska köpa för nya delar? Samt vart får man tag i en mitten soffa?

Här kan du best.
https://www.customandcommercial.com/vw- … ion_parts/

Sofforna kan ibland dyka upp på blocket eller så får du mingla ut köpes annonser på nätet eller lokaltidningen.

vw typ 1 1951,  vw Typ 3 1962 ,
Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970

Lättare o sänka den bak smile

Senaste redigerad av lisswandt (2017-10-13 16:47:14)

Das Auspuff #9

Om framvagnen är avsmalnad (kortad) så kommer det inte att räcka med att bara höja för att få till original komfort och utseende. Då är det nog enklast att helt enkelt byta ut den mot en orörd original och sen sälja den kortade och sänkta.

Fordon med flak är helt i min smak! big_smile