Tråd: Vad för knappar/vred

Vad för knappar å vred sitter det original?

Har nu Dragljusknapp med tre lägen 0-1-2 (läge1 tänds instrumentbel. läge2 tänds halv/helljus)

Vindrutetorkarvred med tre lägen 0-1-2 (snabbläge samt snabbareläge)

VindruteSpolarvred med två lägen 0-1

Helljus/halvljus med tre lägen 0-1-2 (denna knapp bestämmer bara hel/halvljus samt avstängt)

Totalt 4st knappar

Men på denna lånade bild finns bara 2st knappar??

Post's attachments

bagge.jpg, 239.46 kb, 1020 x 614
bagge.jpg 239.46 kb, 6 downloads since 2017-09-28 

bagge.jpg, 239.46 kb, 1020 x 614
bagge.jpg 239.46 kb, 5 downloads since 2017-09-28 

Typ1 -65

Sv: Vad för knappar/vred

På bilden är den vänstra ljuset. Avstängd, parkeringen och huvud. Hel- och halvljus styrs av foto kopplare eller blinkersspak beroende på årsmodell. Högra är torkarna, knappen i mitten spolning som går på trycket från reservhjulet.
Någon glad amatör har varit överdrivet kreativ på din bil.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

Sv: Vad för knappar/vred

Två knappar är original.

Vänster Dragljusknapp med tre lägen 0-1-2 (läge1 tänds instrumentbel+parkerings/positionsljus. läge2 tänds halv/helljus) vrid på den justerar du styrkan på instrumentbelysningen.

höger Vindrutetorkarvred med tre lägen 0-1-2 (snabbläge samt snabbareläge) Knappen i mitten av denna är för en ventil för de tryckluftsdrivna vindrutespolarna. (på tidiga bilar är denna en dragknapp med ett torkarläge och spolarkanpp i mitten. Tror även att det finns enläges vridknapp med spolarknappen i mitten.)

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

Sv: Vad för knappar/vred

Oj, Svwerker hann posta medan jag skrev...

Man vet inte att man inte kan innan man provat.