1

Tutan tutar konstant när rattlåset slår i

Någon som har något tips vad/vart som behövs isoleras

Typ1 -65

2

Kabeln innuti rattstången jordar förmodligen i rattstången. Bort med tutknappen och kolla

3

Allt är nytt, klumpen under ratten som startnyckeln sitter i var jordad.

Får fixa plastbrickor imorgon så hoppas jag på en lösning, eller vad ska det vara?

Typ1 -65

4

Rattlåstes låskolv kommer i kontakt med tutans släpring, eller så påverkar låskolven de släpskorna, alltså blecken av fosforbrons som ligger an mot släpringen.
Jag har haft samma problem en gång, men då var det ingen originalratt utan en sportratt, med en liten hammare knackade jag till och därmed flyttade släpringen i ratten en liten bit.

Men du skulle ju kunna klippa till en bit plast, eller liknande och limma mot baksidan av släpringen, kanske någon bra vävtape kan klistras dit?
Se bara till att rattstångshuvudets släpskor får kontakt med släpringen.

Annars är det vanliga att man får automatisk tuta vid höger- eller vänstersväng, då är det oftast rattstångshuvudet som kommer i kontakt med den där släpringen.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."