Vart ju riktigt bra det där, kul val av tyg också
beställde själv tyg till inredningen igår, så det här skall bli kul å se slutresultatet på

Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
128 2017-02-21 23:36:17 Senaste redigerad av manetsmet (2017-02-21 23:36:55)
Vågat att ge sig på att sy själv! En annan har problem att sätta på en redan "färdigsydd" klädsel! 
Kör hårt 
Syslöjden fortsätter....
Har nu sytt upp ryggstöden till stolarna. Blev lite slapp på framsidan först, men nu är det justerat...
Måttade sedan upp för sittdynorna....
(ska lacka synlig stomme vit...)
Nästa steg var sidopaneler bak. Samma tyg och återanvänder kromlist och askkopp....
To bi kontinud...
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Helt klart ett anorlunda stuk... På ett trevligt sätt.. Man får tänka på hur tyget sträcker sig.. Då det kan bete sig mycket olika på varp/inslags sida..
Det är en trevlig syssla att klä möbler... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
131 2017-03-06 16:29:27 Senaste redigerad av Hoffa77 (2017-03-06 22:08:32)
Sådär, sedan ett tag är även stolarna på plats. Blev väl helt ok.... tycker jag.
Energin har inte funnit där de senaste veckorna för att bygga vidare på bilen pga en enveten lunginflammation. Men det blev ändå något gott av det hela. Mora IK upp till SHL..... och Leksand åkte ur!!!
(kunde inte låta bli...)
Åter till fulmek. När en var ung och väldigt naiv... (har nu fyllt gubbe)
.... så byggdes en mycket (!) kort framvagn.
Har nu kommit på bättre tankar och bygger en ny en tum kortad istället.
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Ja med 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Bakvagn, sköldar & motor...
Grymt jobbat på alla plan.
Damaskernas skarv skall vara vriden typ 7 minuter I 11, dvs inte rakt upp eller rakt åt sidan.
Ryktena sager att de börjar läcka då.
Besiktning snart?
Hoffa77 skrev:Bakvagn, sköldar & motor...
Grymt jobbat på alla plan.
Damaskernas skarv skall vara vriden typ 7 minuter I 11, dvs inte rakt upp eller rakt åt sidan.
Ryktena sager att de börjar läcka då.Besiktning snart?
Tack!
Jepp, de är vridna nu.
Njaee, hade önskat jag kunde säga när besiktning blir. Förhoppningsvis snart...
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Vart ju kanon med klädseln
bra jobbat
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Ja bra jobbat med klädseln! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Skarpt val av tyg super snyggt och att göra själv är det alltid 10 pluspoäng på!
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977
140 2017-04-23 20:16:31 Senaste redigerad av Hoffa77 (2017-04-23 20:30:07)
Sjukt nice bil
inredningen blev ju hur cool som hellst
tänkte på en sak bara om man ska vara lite petig.
dina baklysen sitter igentligen lite för högt upp.
Du ser på min hur dom ska sitta
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Tack... jepp, jag vet att baklysena inte sitter "rätt".
Förborrade hål i de nya skärmarna som jag inte brydde mig om att justera. Sen är ju inte bilen orginal heller... 
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Sjukt nice bil
![]()
inredningen blev ju hur cool som hellst
tänkte på en sak bara om man ska vara lite petig.
dina baklysen sitter igentligen lite för högt upp.
Du ser på min hur dom ska sitta
Om man hejjar på *ora spelar det väl ingen roll var baklysena sitter !!!!!
Nice med grön och gjusbrun inredning, samma som min -54
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213
Ha ha... Nej, inte spelar det mig någon roll om lysena sitter exakt som någon tysk kom på för snart 60 år sedan...
Vi från Mora går vår egen väg, andra får börja om i Degradera Arena....

55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Småpill är oxå bra, som flickan sa....
Kopplat elen till tutan, gasvajer på plats, "gummistyrning" till handbroms, bromsolja på plats, luftat och justerade bromsbackar & spänd handbroms. Så nu har bilen bromsar iaf.
Fortsätter med motorn. Byggdes för ett tag sedan, så det skadar inte att se över grejorna. 1679 cylindrar & amatör-portat, orginalkam och lyftare. 1,25 vippor finns liggandes, men nu gäller det bara att få igång skiten...
Motorer är jag inte min starka sida.... heller. (hade varit trevligt kunna detta bättre)
Dubbla Weber idf 40 på detta. Satt igår och gjorde ren dessa nya fuggar. Förvånansvärt mycket spån som ramlar ut...
Lite klen bestyckning sitter i. Huvud- och lågfarten ökas upp från standardbestyckningen. Har sneglat på Misabs bestyckningstabell. Om minnet inte sviker alltför mycket så användes dessa siffror på tidigare bil & förgasare....
(Kolla gärna när du plockar ur motorn, Kenneth...
)
Någon som har tankar & idéer om detta så mottages det tacksamt.
Misabs bestyckningstabell....
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Long time...
Då var bubblan besiktad, som jag tidigare visat på Boxerville fb. Skönt att den är körbar så en kan gå på nästa projekt.
Men har lite småpill på bilen kvar. Innertaket ska på plats, se över framvagn inkl. hjulinställning mm. Alltid finns det ju något att fixa på en gammal bil....
Dax för pickis att få sig en omgång. En hel del byte av plåt och rostlagning lär det bli.
Ska inte bli någon utställningsbil alls, detta. Blir att fuska ihop denna lite amatörmässigt. Men rostlagning under/bak/sida står på schemat.
Sliten stil, men bra maskinellt och "rostfri" under är målet.
All underredsmassa i bakpartiet är borttaget. Vilket skitjobb! Så nu ser man all rost..... eller jag menar metall.
blir som sagt att byta en del plåt här bak.
Har även slitit bort flaket.... och där hittar vi mer rost... Nytt är beställt!
Balkar är bytt (mitten) men om det är rakt, det vet e f-n.....
(Blir att fulmeka ihop detta på bästa sätt)
Har börjat se över vänster hjulhus och försöker passa in sidoplåt. Blästrat större delen av denna och har bytt en del plåt, men ska gå över en vända till där det är småhål.
Ska ha de små bakljusen och har därför bytt lite plåt även här....
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
va f,,n va du kör på... inte bra för mitt självförtroende. Måste komma på garage besök för att få inspiration Blir bra detta Skit i fb o lägg upp här ist..
Mycket snygg folka 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Ja du har lite att leva upp till nu med pickisen efter bubblan 
Din bubbla ser väldigt fin ut!