1 Senaste redigerad av Maccii (2017-09-09 16:53:44)

Hej,

Jag har tyvärr kommit fram till att jag ska sälja min vw buss. Jag har dålig koll på vad den kan vara värd. Kan någon bistå med lite tankar kring detta vore jag tacksam. Ett riktmärke. En Caravelle c, -87. Knappt någon rost. Den har gått lite över 30000 mil. Den har rullat några 100 mil om året de senaste 20-25 åren. 112 hk, 5 växlad. Fint exemplar.

2

Väldigt svårt att svara på med så lite att gå på. Bilder förenklar en hel del, historik likaså. Är det en 8(9)-sitsig, eller ombyggd campingbuss? 30000 mil på 30 år ger 1000 mil om året, lågt men inte extremt. Har den varit i kontinuerlig trafik, eller mest sommartrafik?

Återkom med mer info så ska du se att det kommer kvalificerade gissningar. Jag skjuter från höften och säger att man borde kunna få 30K för den på våren, ev mer beroende på skick. ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Den är körd som skolskjuts, kanske 25000 mil de första 10 åren. Därefter 2 ägare inkl mig. Gått 500 mil om året endast sommartid senaste 20 åren. Jag har nu haft den i 15 år. Stått inomhus på vintern. Aldrig fått anmärkning från besiktningen. Servad varje år. Den är vit, 8-sitsig. Alla sitsar är sparade. Inte helt campinginredd men den är ombyggd, säng/soffa. Den är välvårdad och ett fint exemplar. Hoppas de ger något. Ska se om jag kan skaka fram några bilder.