1

Jag ska lämna in bottenplattan för blästring. Plattan är rensad på det mesta, men jag vet inte vad jag ska göra med växelspak och växelförare. Jag lossade på spaken i dag och kikade in i "röret". På växelföraren fanns resterna av något i plast, som verkar ha suttit runt den. Det är ju inte enkelt att se något där inne heller. Vad kan detta vara? Går det att köpa och hur får jag det på plats?

Löper växelföraren helt fritt i luften inne i "ramröret" mellan spaken och kopplingen under luckan under baksätet?

Ni som blästrat tidigare, hur gör man med "ramröret" och dess insida inför blästringen? Skruvar jag tillbaks luckorna och tätar vid växelspak och noskon och låter växelföraren ligga kvar inne i röret? Det är ju lite rost invändigt i "ramröret", men jag vet inte hur det skulle gå till att blästra, få bort sanden och sen lacka invändigt....

Tacksam för tips!

2

Nu vet jag inte vilken årsmodell du har.

Äldre 50 talare har ingen plastbussning, men eftersom du nämner att du ser plast så förmodar jag du har en lite "nyare" platta.

Här har du en bra video som visar allt och din plastbussning.

https://youtu.be/ttjuH03nEl8

Bussningen kostar 23:-
http://www.vwcustomspeed.com/product.as … 111701259A

En seriös blästrare har blästertejp som de täcker alla hålen med innan blästring.
Är det bara ytrost inne i ramtunneln och om det inte ska vara en superrenovering hade jag inte brytt mej om den rosten, utan efter blästring och målning spruta in tunnflytande Tectyl över rosten.

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

3 Senaste redigerad av Stordrutten (2017-09-18 11:45:24)

Tack, då löser det sig ICQ/ab Det är en 64:a.

4

Bättre att dra ut växelföraren, det måste ändå göras om du ska byta bussningen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G