1 Senaste redigerad av boxerrock (2017-10-23 20:45:43)

Longblock 2276cc
Arborrat block (typ1).
Okrasa vev 82mm, vw/porsche journaler, 8 stiftat lättat svänghjul.
Kennedy stage II + Lamell
Porsche stakar (356)
Mahle 94mm cylindersats
Engle W130. rakskurna kamdrev
Extra oljesump
Medföljer diverse pressade slangar till oljekyl och filter, doghous, kylkåpor mm

Pris: 20000.- som listat kan säljas utan Cylindersatsen för 18000.-
Allt utom svänghjul,tryckplatta och cylindrar är hopmonterat, men kan givetvis montera detta om så önskas.
Kan va intresserad Fk89+lyftare o 1:4vippor som delbetalning.

Om priset inte passar så kan ett vettigt bud  funka!
Bilder skickas via mms, finns bilder på grejerna innan blocket sattes ihop,ser helst att grejerna hämtas.(Finns i Blekinge/Ronneby)

Tel: noll sju tre tre 910970 (helst inte efter 22:00) ring eller skicka ett sms för bilder eller frågor.
Mvh Jocke

2

Då det är många som frågat om att få köpa vissa av delarna, så sänker jag priset drastisk istället,
innan jag bestämmer mig för att splitta på grejerna vilket jag tycker är synd så provar jag detta.

Motorn har suttit i en "bruksbil" och få mil sedan nybyggd, så inget sönder rejsat junk.
Det som saknas för komplett motor är toppar, insug och förgasare, det elektriska som fördelare mm (finns facet soppapump och växelströmsgenerator som kan skickas med) Kylkåpor, doghous, pressade oljeslangar, hållare för oljefilter mm finns.

Pris: 15000:- Vettigt bud kan fortfarande funka! (Fk89/Lyftare och 1:4 vippor kan tas som delbetalning)
Ring eller skicka sms för frågor och bilder (Helst inte efter 22:00)
Tel: noll sju tre tre 910970
MVH Jocke

3

Har du denna kvar ?

//Peter

4

Glömt ta bort annonsen, men allt sålt.
Men fortfarande intresserad av Fk89 och 1:4vippor om ligger på det.
//Jocke