1

Vi har en VW Caravelle 2.5 bensin (9-sitsig) från 2003 som vi vill sälja.
Den har alltid varit servat hos VAG och har bara gått 5500 mil (!!!)
Ingen rost, förutom lite ytrost på bakre skärmkant pga ett "skavsår".
Inredning är som ny pga orginal VW överdragsklädsel som har suttit ditt som ny.
Vi hittar inget likadant på Blocket, så vi vet inte vad det kan vara värd och om det finn intresse.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

Kan denna vara något liknande?

https://www.blocket.se/gavleborg/VW_Car … amp;imgs=1

3

Den är mest likt, förutom att den har gått mer än dubbelt så mycket och att våran är vit.
Så 40.000 - 50.000kr är en rimlig summa folk vill betala?

4

Det verkar så, pröva lite högre först så slipper du kanske de som pratar rejält.

5

Bensinare kostar mindre än diesel. Och automat köps inte av de som känner till T4an. Så bilen i annonsen är inte helt lättsåld.

6

Håller helt med Inners; en automatlåda i en T4 gör den helt ointressant för mig.

40-50K hade jag gissat innan diskussionen drog igång, men det blir ungefär lika svårt att gissa värdet på en vagn i ett extremt gott skick, som att gissa värdet på en gammal veteranbil, det blir vad köpare och säljare kommer överens om helt enkelt. Lycka till!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

7 Senaste redigerad av HenrikL (2017-08-24 20:17:42)

För mig som inte vet något om T4 - varför vill man inte ha automatlåda?

8

Intressant diskussion, fortsätt ICQ/ab

9

Automatlådorna är mycket dåliga, överlever sällan 20000 mil. Till skillnad från resten av bilen som har mycket god hållbarhet. Bensinmotorerna är ganska törstiga, med automatlåda mycket törstiga. Värst är de (ganska få) med VR6 och automatlåda. Hittar man nästan under bortskänkes...

10

Är det en kort eller lång modell?

T2b taigagrön ´77

11

Skulle nästan vilja dra ner livslängden på automatlådorna till 10K mil, men visst, det finns säkert de som lever längre. Ofta ser man detta som säljargument i annonser "automatlåda nyligen bytt för x antal kilokronor". Det var många automatlådor som byttes på garantin när det begav sig.

Min tvålitersmotor från 91 gick att köra billigt, men man fick vara försiktig vid accelerationer och hålla sig till 90 på motorvägarna, det gick att komma under litern om man var snäll med gasen. Fast den 2,5 Tdi jag rattar nu är långt mycket bättre och drar ungefär samma oavsett körstil eller last och går billigare än bensinarn. Dock har jag aldrig testat just 2,5-bensinarn.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

12

Grubban skrev:

Är det en kort eller lång modell?

Visste inte att det fanns olika längder.
Regnummer är UGY 881 i fall nån vill leta upp nån teknisk information.

13

Inners skrev:

Automatlådorna är mycket dåliga, överlever sällan 20000 mil. Till skillnad från resten av bilen som har mycket god hållbarhet. Bensinmotorerna är ganska törstiga, med automatlåda mycket törstiga. Värst är de (ganska få) med VR6 och automatlåda. Hittar man nästan under bortskänkes...

letar ju buss kanske ska fråga om ja kan få denna då  ICQ/af

https://www.blocket.se/sodermanland/Vol … 17&w=3

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

14

Automat och bensin håller ofta längre men diesel och automat var väl inge lycklig kombination

T4a är en väldigt hållbar och bekväm bil, kört båda TDI och bensin men TDI är oslagbar. Min har gått 45000mil med orginal motor och låda.

Priset ...mellan 30-50 beroende på utrustning och framförallt köpare