´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.

väntar med spänning på fortsätningen 
Stort tack till Petter för nåra strategiska mått! Så det blev att ladda ner en bild en bild från nätet å börja rita! 
Ja va fan, hur svårt kan det vara?! Det är väl bara att göra egna!
Du är inte bang för nått du inte!
Impad av dina färdigheter!
Blir grymt! Det ena lilla hålet är flyttat, är det med flit? 
Oj. Misstag. Hade bråttom på jobbet.. 
Hmm, vad hände med sextontummarna då ?
16 tummarna inte första prio. Måste regbesiktas med 15 tum först i alla fall.
Ajdå.. sånt där är trist!
Vad hände, blandade du märke på färgen?
Jo.... Måste väl göra hela bilen i samma patinerade look.... 
Ajaj, ja att använda olika tillverkares färger är lite rysk roulette.
På't igen bara!
Kommer att bli en skitfin kulör till den bilen
Ja vad gör man.. Fick erbjudande av en kollega som råkade se mitt inlägg om CAD ritade huvgångjärn att han hade ett par färdigt skurna utgående från original.. Så jag hann aldrig skära ut mina egna. Han hade två par till framhuven och två par till motorluckan.. Jag behöver bara ett par till framluckan...
Så resten blir övers för min del...
Fördelen med att jag fick dessa nu i byte var ju att jag fick verifierat att min egna ritning stämmer i alla fall...

Snyggt!
Gilla! 
Riktigt ballt!
Ja vad gör man.. Fick erbjudande av en kollega som råkade se mitt inlägg om CAD ritade huvgångjärn att han hade ett par färdigt skurna utgående från original.. Så jag hann aldrig skära ut mina egna. Han hade två par till framhuven och två par till motorluckan.. Jag behöver bara ett par till framluckan...
Så resten blir övers för min del...
Fördelen med att jag fick dessa nu i byte var ju att jag fick verifierat att min egna ritning stämmer i alla fall...
![]()
Vill ha!
Säljer du en uppsättning?
För 14000€ är detta projekt ditt!
För 14000€ är detta projekt ditt!
Blir lite dyra gångjärn det
Ser nog helst att du slutför projektet själv, för du gör det så bra
Du skulle inte kunna avvara nån skiss på själva spärrfunktionen?
Skulle väldigt gärna vilja ha det på mina gångjärn 
Ska kolla runt lite om jag hittar nån som kan laserskära delar.
Jo. Funderar på allvar att sälja bort hela projektet... 
Nu börjar jag ha nya 6cm längre stötdämparna klara! Måste byta bort dom som sitter på den nu. Allt för styva fjädrar i dom samt såpass korta att de redan nu är max utfjädrade å ändå "för låg" dvs. om man sänker den så att dämparna har nån rörelsemån alls ligger den på marken......
Dessa ger lite fjädring i alla fall samt mer ställmån både upp och ner..
(dom är ändå 6cm lägre än original mcpherson stolparna.. ) 
Började såga bort de gamla förstärkningarna/mellanväggarna framåt på höger sida som jag sparade för att behålla nån styvhet i karossen innan jag monterade på ombyggda chassit. Nu ska dessa ersättas med snyggare mellanväggar...
Bara vänster sida kvar att såga bort. Skit jobb då det är liiiiite trångt då karossen ligger så tajt mot chassit...
Nu är nya framdämparna klara! Totalt 6cm längre än de som satt i den då jag fick den. Den skillnaden att dessa är mjukare. De gamla ställda som på bild max längd minst spänning sviktade inte alls med bilens vikt utan var fortfarande max utdragna... De nya kommer att svikta ner till samma höjd å då ha en rörelsen både upp och ner.

Länge sen jag senast han ut å jobba... Får se hur länge bilderna i tråden förblir synliga. Vägrar betala 600 dollar i året åt photobucket då de downgreidar mitt konto i december nångång....
Fick innerskärmarna klara idag. Samt trianglarna i a-stolparna börjar ta form...
Boxerville » Projekt » 356 pre-A coupe.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.