1

Hej och hå..nya frågetecken..när jag skulle montera bränslerör på pumpen upptäcker jag att där satt ursprungligen ett metallomspunnen slang med en hel hög med olika kopplingar på..om jag vill ansluta ett rör som satt orginal,hur ser då det ut till denna pump? Jag tror att den kopplingen som sitter på inkommande sidan är samma som utgående..? Om jah kolla på min motor som satt monterad i bilen när jag köpte den så ser den pumpen annorlunda ut och den nippeln är för liten för att passa direkt i pumpen..tacksam för hjälp.. ICQ/ab

Post's attachments

DSC_0463.JPG, 429.09 kb, 1504 x 1000
DSC_0463.JPG 429.09 kb, 246 downloads since 2017-08-20 

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2

Orginal sitter bränsleröret skruvat direkt i bränslepumpen på både ingående och utkommande vad jag vet iallafall. Sen har jag sett många andra lösningar som troligen hamnat där i efterhand  ICQ/ab

3

Det ser ut som en 25hk pump. Du ska som sagt ha rör in och rör ut men det röret blir för grovt för 30hk förgasaren. Jag har lite pumpar om du behöver. Har du några bränslerör?

[

4

Jag har ett inkommande rör som satt på den motorn som satt i bilen,men detta är för litet i skruvnippeln..utgående rör passar mot förgasare..skulle i så fall behöva ett ingående rör till en 25-hästare? ICQ/an

late,
in love,
and a little drunk..

5

Du ska ha 6mm rör. På split (förutom zwitter) är det 8mm. Man har meckat dit en splitpump och anpassat anslutningarna. Enklast är att byta pump. Då passar ingående rör och förhoppningsvis utgående också om det inte är förstört. Jag har nog rör också om du behöver.

[

6

Ok..tar ett steg tillbaka och renoverar upp den andra pumpen.. ICQ/ad

late,
in love,
and a little drunk..