1

Hur är det igentligen, co-skruven påverkar bara tomgång och inte huvudmunstycket eller? ICQ/ad

Bill

2

Blandningsskruven påverkar bara lågfartskretsen, tror den skall vara utskruvad 1 1/2 varv sen kan du justera en del på den annars är det byte av lågfartsmunstycke som gäller.

Anders

3

Ok,tack, så om jag förstår det rätt så har co-skruven inget att göra med blandningen om man ligger på  3500-4000varv och däröver?
Utan då får man laborera med luft och huvudmunstycke?

Bill

4 Senaste redigerad av Atrox (2017-08-17 17:55:08)

Jag skulle vilja påstå att skruven bara används till tomgång, upp till ca 3000 varv är det lågfartsmunstycket som ger bränsle, sen tar huvudmuntycket över tillsammans med luftmunstycket men luftmunstycker börjar väl arbeta mest över 5000 varv om jag inte fattat det helt fel.

Anders

5

Det där med 5000varv kan nog stämma,den börjar nämligen blurra ordentligt vid just 5000 varv.Fel luftmunstycke kanske?

Bill

6

Börja med att kolla vad du har för färg på stiften. Är de för ljusa så gå upp ett steg på huvud och se hur den reagerar och vilken färg stiften får. Sen kan du gå ner på luften. Ett steg på huvud ger samma förändring som tre på luft så där kan du göra större förändringar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Intressant,stiften ser hyfsade ut, kanske något ljusa.Får ge mig ut på landsvägen med tändstifts
nyckeln i högsta hugg.Eller man kanske ska få tummen ur och montera den där  bredbandslambdan som ligger på hyllan...

Bill

8

Ps om soppan inte räcker så brukar det lite knas på höga varv
Det kan vara bra att kolla flotör nivån när det knasar vid dom varvtalen

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke