76

Får du gärna göra,men har grejerna lite utspridda nu..både på jobbet och hemma,men du är alltid välkommen ändå.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

77

Snyggt säte...

"ljushuvud"

78

Mr 56 skrev:

Snyggt säte...

Tack..tror det var lite din förtjänst att vi hittade tygbutiken i Söderköping jag köpte tyget..letade ju länge efter bredrandig Manchester innan jag hittade rätt kvalitet.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

79 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-08-10 20:04:18)

Där ser man, jag är tydligen skyldig till många dumheter :-)

"ljushuvud"

80

Äntligen börjar motorn likna något..fortfarande ont i knät/benet,så blev sittande i garaget idag och peta ihop det som gick..alltid något.. Default/hmm
Vis av erfarenheter ska avgassystemet blästras och lackas med högtempfärg först EFTER inpassning..slipade till lite väl tilltagna svetsningar också när jag ändå var igång.. ICQ/ab

Post's attachments

DSC_0457.JPG, 385.26 kb, 1504 x 1000
DSC_0457.JPG 385.26 kb, 209 downloads since 2017-08-12 

late,
in love,
and a little drunk..

81 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-08-12 21:39:30)

Ska komma ihåg dessa visdomsord, när jag ska montera mitt nyinköpta avgassystem.

Trevligt med lite mysmeka, eller hur.
Motorn ser ju riktigt trevlig ut.

Post's attachments

IMG_5863bb (Small).jpg, 82.54 kb, 854 x 424
IMG_5863bb (Small).jpg 82.54 kb, 193 downloads since 2017-08-12 

"ljushuvud"

82

ljuddämparen på bilden är till 1200 -61-62
Om du ska ha den till din cab så ska det vara en rund model

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

83

Nicklas skrev:

ljuddämparen på bilden är till 1200 -61-62
Om du ska ha den till din cab så ska det vara en rund model

OK, men jag är en snål Hot Rodder.
Och med brandsprutemotor, funkar det nog en stund.
Men hittar jag en rund så blir det en sån ;-)

"ljushuvud"

84

Inte tätt med updates här inte..men får skylla på j-rörsmonteringen som tagit lite tid då jag tvingades att bygga gigg för montaget av dessa.. Default/hmm
Fick god hjälp av Tomas på Folkabiten som utan allt för mycket påtryckning villigt lånade ut en av sina dyrgripar till NOS värmekammare så jag hade något att bygga ifrån..Både Tomas och jag var ovetande om att de nya rören var tvungen att kapas innan provning i den inre värmekammarhalvan så jag gick händelserna lite i förväg pga frustration och kapade upp sidorna på det nedre hålet på värmekammaren för att se om det överhuvudtaget gick att få på plats (nu vet jag att det inte hade behövts,man lär hela livet.. ICQ/ae ).Vi provade i hålen med röret okapat och lyckades med lite våld få igenom det,men vad vi inte tänkte på var att rörböjen blev felplacerad i kammaren..Med facit i hand och giggen färdigbyggd och spegelvänd för andra sidan (Tomas hade bara en sida) kan jag bara konstatera 2 saker..halvfärdig produkt från Paruzzi,då röret har fel bockning..skall vara 3,5 mm tätare mellan övre och undre rör samt att en monteringsanvisning borde finnas på produkten..i och för sig fick jag ihop det,men mycket onödigt jobb..kan låna ut giggen till den som behöver,men ställ in er på att denna övning kräver lite arbete.. ICQ/ab Så här blev det i vilket fall..

Post's attachments

DSC_0503.JPG, 617.49 kb, 1504 x 1000
DSC_0503.JPG 617.49 kb, 193 downloads since 2017-09-10 

DSC_0504.JPG, 358.18 kb, 1504 x 1000
DSC_0504.JPG 358.18 kb, 201 downloads since 2017-09-10 

late,
in love,
and a little drunk..

85

Snyggt! ! ICQ/ag  vad för färg använde du på underverket?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

86

Först blästring,sedan Wurt Roststopp Quattro,för att sedan avsluta Auto K värmefärg(finns i svart och silver..) Jag har testat detta på bussen och sitter bra..tänk bara på att allt måste bakas i 250 grader innan användning, bra att vara överens om att ugnen kan användas till annat är bakning och matlagning.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

87

Man får väl baka något kryddstarkt som endå är oätligt efteråt Default/lol
Glömde berätta om när jag diskade en växellåda  i disk maskinen... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

88

Tror inte det är någon fara..har ätit varma mackor ikväll,smakade rätt ok.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

89

Ser bra ut.
Ser fram mot att börja med mina egna, snart.

"ljushuvud"

90

Tack..dels för kommentaren och dels för att jag fick lite rörskrot så jag kunde slutföra jiggen och pressverktyget..kommer upp med resterna vad det lider.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

91

pompejus skrev:

Tack..dels för kommentaren och dels för att jag fick lite rörskrot så jag kunde slutföra jiggen och pressverktyget..kommer upp med resterna vad det lider.. ICQ/ab

Det var så lite så.

Nu är det så på Internet, att finns det inga bilder så finns det inte?
Hur är det med jiggen?

"ljushuvud"

92

Jodå,tack bra.. ICQ/ad Ska ta kort på den..återkommer.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

93 Senaste redigerad av pompejus (2017-09-19 17:43:25)

Javisst ja..kort på jiggen var det ja..varsågod! ICQ/ab
Första bilden: Läget för riktningen av nya rör från Paruzzi(måste klämmas ihop tills stången sitter i mitten på porthålet")
Andrea bilden: Läget för svetsning av fläns på nytt rör(stort hål så att det finns plats att svetsa på insida)

Post's attachments

DSC_0505.JPG, 431.56 kb, 1504 x 1000
DSC_0505.JPG 431.56 kb, 214 downloads since 2017-09-19 

DSC_0509.JPG, 418.72 kb, 1504 x 1000
DSC_0509.JPG 418.72 kb, 203 downloads since 2017-09-19 

late,
in love,
and a little drunk..

94

Då det minst sagt är lite segt på forumet i nuläget kanske vi ska pigga upp oss med en liten gissningstävlan(mr 56 får inte vara med då jag inte kunde hålla mig från att berätta om inköpet)
Passade på att ge mig själv en tidig julklapp får att glömma arbetslöshetens vånda ett ögonblick..någon som kan gissa  vad det är i paketet..?En liten hint kan vara att det är bra att ha när man åker till Bug Rauk i sommar.. ICQ/ad

Post's attachments

DSC_0557.JPG, 356.45 kb, 1504 x 1000
DSC_0557.JPG 356.45 kb, 189 downloads since 2017-12-03 

late,
in love,
and a little drunk..

95

En cooler kanske:)

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

96

Piraten skrev:

En cooler kanske:)

Jag säger inget :-)

"ljushuvud"

97

Attans fiffig jigg, blir ju bra det där.  Har du  fått en hem "egen" dammsugare eller ?     ICQ/ae

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

98

klart att det är en swampcooler men då det säkert kommer regna så får jag nog säga en gasolvärmare Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

99

Borde man inte kunna lägga i lite grillkol och få värme.? ICQ/ad
Rena klimatorn... Sen går det att värma en burk bullens i den oxå... Default/lol

100

Se där..då var tramset igång(nu var det ju det som var meningen,eftersom man nästan somnar när man går in här nuförtiden.. ICQ/ad )
Visst är det en swampcooler,rätt gissat..inte fan kommer det att regna,var har du fått det ifrån Johan.. ICQ/ae
I vilket fall ska jag lägga upp lite bilder på hur liket ser ut utan förpackning och dela med mig med den mindrerenovering som ska ske..mycket tacksam att säljaren äntligen kom till skott och sålde den till mig..har letat länge efter en,gillar stuket och passar bilen tycker jag..återkommer alltså.. ICQ/af

late,
in love,
and a little drunk..