En fråga hur köper jag rätt kolvringar? Skall byta ut ringarna på nuvanrande kolvar.
Vad behöver jag ta i beaktande? Finns det beteckningar på kolven?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Rätt Kolvringar
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
En fråga hur köper jag rätt kolvringar? Skall byta ut ringarna på nuvanrande kolvar.
Vad behöver jag ta i beaktande? Finns det beteckningar på kolven?
Mät annars: Diameter på kolven, djup och bredd på kolvringsspåren, alternativt mät befintliga kolvringar. Ring sedan till valfri VW-butik och prata med nån och berätta vilka mått du har på dina ringar så hittar de rätt grejer.
En butik som har bra grejer och trevlig personal är Custom & Speed Parts i hyllinge: http://www.vwcsp.se/
Tack för svaret! Får ta fram skjutmåtet så jag får rätt mått och sedan kontakta dealern så skall det ordna sig.
Det brukar stå på kolven vilket mått den har. Om sen cylindern har en vändkant lönar det sig att lägga en tunn ring under cylindern så att dom nya ringarna inte slår i vändkanten och går sönder. Om gapet på dom nya ringarna blir för stort när du prövar dom i cylindern är det nog bättre att köpa en ny cylindersats. Runda ringar tar väldigt lång tid att forma sig efter en ovalsliten cylinder.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Rätt Kolvringar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.