26

E ju en del folk som faktiskt åker till ön då och då.. så vet man bara vart i landet så går det mesta att lösa... åker över i jan till ön  men jag bor iofs i Blekinge=södra sverige.. om det löser något.. kör kombi själv..så för lite soppa pengar kan jag ta med en del neråt...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

27

Nu börjar det bli dags för Rally Gotland 26-27/4, så jag ruskar lite liv i den här tråden igen! Och det är fortfarande avhämtning som gäller på de här grejerna, frakt och emballering skulle i de flesta fall bli långt dyrare än själva delen!

Lite delar som såldes förra vändan är borttagna, och en del grejer har tillkommit!  ICQ/ab

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

28

Hella skrev:

Jag har en massa grejer stående, som är för stora att skicka på de vanliga sätten.....
Men, om Du (eller någon Du känner) ska åka rallytävlingen Rally Gotland 26-27/4 så kan det ju lösa sig ändå eftersom de flesta åker med ganska stora bussar/släp!  ICQ/ab

Kolla först att Du har möjlighet till transporten, och att behovet av grejerna finns, slå sen en signal på 070-684 77 33 på kvällstid för mer info!
Många av grejerna finns ingen bild på, men det spelar väl knappast nån roll eftersom det är avhämtning och ingen egentlig omväg! Dessutom vet väl de flesta redan hur en framskärm till en 1302 ser ut....  ICQ/ad

OBS att det här bygger på avhämtning!!

Grejer som finns:

Typ 1:
Dörrar 53-55, 55-59, 60-64, 68-, varierande skick.
Skärmar fram + bak 68-71, 1302, 1303 (endast fram).
Motorlucka oval, 65-66, 68- (med och utan galler)
Framhuv 61-67, 68-71, kanske 1302 eller 1303
Bakre karossida hö + vä från en 1955
Front kapad i tankhål 61-67
En hög 30hk motorer i varierande skick
Glasrutor
Blå sittdyna till baksäte 1960

Typ 2:
Front Early Bay
Övre baklucka Bay (osäker på årsmodell?)
Motorlucka Bay 72-
Bakre baksäte Early Bay
Sidorutor
Splash pan Bay
Främre stötfångare Split "slash end"
Fälgar Late Split - Early Bay 14"
Frambromsar med spindlar och bärarmar Early Bay
Övre mellanvägg, tror det är Bay
Höger dörr Split, rostig
Innertak i skåpet Bay

Typ 3:
Bakskärmar Kortnos Variant, Fastback, Notchback, varierande skick
Låga framstolar (1967?) dåligt skick
Dörrar 68-73
Baklucka Variant 68-73
Framhuv Kortnos
Baklucka Notchback
Inre motorlucka
Stötfångare fram + bak 70-73
Diverse motorer, varierande skick

Typ 34:
Dörrar
Framhuv
Baklucka
Bakstam
Instrumentpanel

Månadens trådlyft kanske ICQ/ab men finns bakluckan till bay kvar? Intresserad om den passar latebay

29

Hej Robin!

Nä, den sålde jag på Stånga-träffen förra sommaren! Har uppdaterat första inlägget med vilka delar som är sålda nu.

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

30

Hallå!

Har du en generator, 12V likström, 90mm i diameter/30cm omkrets

MVH Göran

31

gorantr2 skrev:

Hallå!

Har du en generator, 12V likström, 90mm i diameter/30cm omkrets

MVH Göran

Jo, men inte som är till salu!  ICQ/ad

32

Jag åker mest troligt över till Gotland inom de närmaste veckorna med skåpbil om det är någon som vill ha över delar

33

Kan du maila några bilder på Bakre karossida hö + vä från en 1955??
[email protected]

"ljushuvud"

34

Mr 56 skrev:

Kan du maila några bilder på Bakre karossida hö + vä från en 1955??
[email protected]

Fixat!  ICQ/ab

35

Tjenare Hella!

Jag söker typ3 passagerardörr, vad är det för skick och pris på det?

Bakskärmarna jag köpte i fjol sitter kalas!
Väl mött!
Micke (Ånglåset)

36

Miholu skrev:

Tjenare Hella!

Väl mött!
Micke (Ånglåset)

Hejsan!

Bra att skärmarna kom till användning!   ICQ/ab

Vilken årsmodell ska dörren vara till?

37

Hej har du lite bilder på allt till t34? mvh Macke.

38

Rehnström skrev:

Nä, det är sparsamt med det, och grejerna står lite illa till..... Vad behöver Du och i vilket skick?

39

Har skickat mail ang. Notch saker

40

Hella skrev:
Rehnström skrev:

Nä, det är sparsamt med det, och grejerna står lite illa till..... Vad behöver Du och i vilket skick?

Tja vet väl när jag ser de, tänkte mer på hur därrar var o sen behöver jag hela fronten o diverse små plock o kanske bak ände, men min bil blir ingen orginal bil då de är lite sent nu så skick tja lite slitet är ju trevligt.

41

Hella skrev:
Miholu skrev:

Tjenare Hella!

Väl mött!
Micke (Ånglåset)

Hejsan!

Årsmodell -68 skulle jag behöva!

42

Rehnström skrev:
Hella skrev:
Rehnström skrev:

Tja vet väl när jag ser de, tänkte mer på hur därrar var o sen behöver jag hela fronten o diverse små plock o kanske bak ände, men min bil blir ingen orginal bil då de är lite sent nu så skick tja lite slitet är ju trevligt.

Fronten är borta sen länge, dörrarna vill jag minnas är i bra skick men de står långt in i ett förråd så de är väl egentligen inte intressant att sälja just nu, bakdelen är i bra skick men har en skada på höger "fena" ovanpå skärmen. Kapad i bakkant på motorhålet på högersidan och lite längre fram på vänstersidan.

43

vw117 skrev:

Har skickat mail ang. Notch saker

Svarat!  ICQ/ab

44

Miholu skrev:
Hella skrev:
Miholu skrev:

Tjenare Hella!

Väl mött!
Micke (Ånglåset)

Hejsan!

Årsmodell -68 skulle jag behöva!

Har en vit som jag vill minnas är i bra skick (står illa till just nu), komplett utom handtag och klädsel. 700:-
Skickar Du ett mail så kan jag maila över en bild.

45

Har du kvar "Bakre karossida hö + vä från en 1955" ? Skicka gärna bilder i så fall

46

vw1948 skrev:

Har du kvar "Bakre karossida hö + vä från en 1955" ? Skicka gärna bilder i så fall

Hejsan!

Kaross-sidorna finns kvar! Pris 2500:-/paret. Börja med att fundera på hur Du ska hämta dem från Gotland, skicka sen Din mailadress så tror jag att det finns några bilder som jag kan skicka på dem nånstans i min dator!

47

Hella skrev:
vw1948 skrev:

Hejsan!

Kaross-sidorna finns kvar! Pris 2500:-/paret. Börja med att fundera på hur Du ska hämta dem från Gotland, skicka sen Din mailadress så tror jag att det finns några bilder som jag kan skicka på dem nånstans i min dator!

PM skickat

48 Senaste redigerad av vw1948 (2018-10-18 18:51:43)

Hella skrev:
vw1948 skrev:

Hejsan!

Jag har köpt kaross-sidorna nu och kommer att åka över för att hämta dem. Jag kan ta med mig fler delar tillbaka mot ett litet bidrag till färjekostnaden, så passa på att handla av Hella nu!

Alternativt om någon ska åka från Gotland och kan med sig sidorna så kan jag bidra med en slant för resan. ICQ/af

49

Hej
Jag undrar om du har kvar sidorutorna till bay buss. Om det är sådana 3/4 fönster för ventilationsrutor, då köper jag gärna dom.

Ordnung muss sein!
Typ1 64.
Early bay 71.