Tjena!
Jag och min pappa har kommit över en pickis från 69 och vi vill dela med oss av fyndet.
Pappa Arne har tidigare hållit på mycket med VW!
Våran tanke nu är att få den körbar. Efter lite el-jobb i motorutrymmet så fick vi igång den och den spinner som en katt. Vi har även fått tag i en ny original huvudbromscylinder, eftersom det fattades på pickisen av någon märklig anledning... Den är rätt rostfri undertill, som tur är. Någon duktig själ har smetat på extremt mycket underredsmassa under den någon gång i tiden, men pappa Arne kommer behöva svetsa en hel del ändå, golvet i hytten och sparklådorna ser inte så roliga ut!
I framtiden är jag sugen på att sänka den, få på lite roligare fälgar, skrämma upp motorn lite och sen behålla patinan och rosten som inte besiktningen har några synpunkter på, men vi får se hur allt blir!
Någon som har lite tips på vart vi ska få tag i ny plåt runt rutan? Det är lite för rostigt för att sätta i vindrutan som det är just nu.
Vi behöver en behållare till huvudbromscylindern, vi har bara den som ska vara i hytten, vart får vi tag i en sån?

"Ihopmonterad" och provkörd med handbroms!

// Joakim.

Inte ens när jag nyligen haft isär den, rengjort, bytt packning och fyllt på igen. Brode jag vara orolig? Vad är serviceintervallet för en styrsnäcka? Vet jag ens vilken av vagnarna jag ens servat snäckan på? Alla dessa frågor...