Hej hej. Har i helgen bytt samtliga motorkuddar på min 62:a, ur med motorn för dom bakre och sen bak med lådan för att komma åt det främre, det gick hyfsat smidigt, lossade på allt utom kopplinsvajern, vilket jag små smått börjar ångra nu.. har efter montering och testkörningen bekräftat att koppling nu vad för spänd, lustigt tänkte jag och funderade på om det vad för att det nya främre växellådsfästet byggde mer än det gamle sletna, bestämde mig för att det vad en möjlig teori och släppte på kopplingsvajern till liknande spel som jag haft förut, ut och testa igen och upptäcker att kopplingen nu gnäller när den trycks ner och hålls nedtryckt och sedan släpps upp tills bilen börjar driva, alltså under spänning.. testade att släppa kopplingsvajern till ett läge där det precis funkade att växla, alltså med mycket spel, missljud även då tyvärr. vad har jag lyckats förstöra tro?
Låter det bara när du kopplar? Om så kan urtrampningslagret börja bli dåligt.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Ja precis det låter bara när jag kopplar, ja det kan ju vara dålig men jag har aldrig upplevt några bekymmer innan med kopplingen förens nu efter att jag hade isär motor och lådan. Kan jag ha misshandlat kopplingsgaffeln ?
Troligtvis snurrade urtrampningslagret med när du testkörde med spänd vajer så det har tagit stryk... kan ju även ha lossnat från hållaren men gissar på att den är sliten nu 
Det sitter nån form av låsning på armen , jag råkade ut för att en lossnade och då låg inte grejorna rätt !
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Tack för hjälpen
ska montera ner det i veckan och kika på lagret och dylikt