som sagt frågan är vilken typ av isolering jag ska ha utanpå coaten.
Tänker mig 30mm i tjocklek.
Tufft, bussen ser jäkligt fräsch ut. Syns verkligen i den pippigula färgen med 
Intressant och se hur du ty mer de blir med isoleringen sen. Blir de bra så kanske de blir samma i min T3a.
T1 13 fönster -67 vit/röd
T2 Kleinbus -70 grå
T3 panel -90 vit
T3 Syncro -88 blå
Beachbuggy -69 röd
Suck!
Förra fredagen körde jag bussen 100m från rutan in på lagret, när jag kom ner på söndagen så möts jag av en frän lukt.
Bensinångor nästan, fast mer oljigt.. går ut på lagret och möts av detta.
Orkade inte ens titta på det efter en ordentlig vädring av hela företaget och en större insats att torka olja..
Flödande förgasare som spätt ut motoroljan???
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Inte kul.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Flödande förgasare som spätt ut motoroljan???
Nej, jag har ju insprut så den orsaken faller bort.
Inte kul..
Nej, roligare söndagar har man ju haft.
Nu är det ju bara att jaga vidare på vart det kan komma ifrån. Känns som att det kommer någonstans ifrån framkant av motorn..
Då så har det äntligen hänt lite.. senaste två åren har varit rätt kaotiska på jobbet.
Så många saker har fått ställa sig på sidan.. därbland bussen..Men nu är vi igång igen
Först gjordes basen till inredningen under lite lek i grannföretagets CNC fräs.
Där tog det stopp igen då fröken krävde semester och tid uppe hos familjen i norr..
I brist på annat så passade jag på att göra ett besök i Aitik gruvan.. jäkla maskiner, innan lite roadtipp till Ritsem
400mil senare så fick jag skruva igen 
Torkarmotorn hade strulat länge, med bland annat att gå åt fel håll, så någon har nog pillat med den tidigare..
Men även så gick den inte när torkarna låg mot rutan.. sprucket drev.. som tur var hade jag en extra ifrån en -74 liggandes.
De tidiga har andra kontakter men solida drev som klarar betydlig mer än de senare, så det fick bli ett ihopplock av fungerande delar
Då jag är allergisk emot gamla rostiga och skitiga bromsar så byter jag allt utan förutom huvudbromscylinder..
Ytterligare en sak jag glömt att beställa... 
Passade även på att skicka ihop förvarningen ovanför motorutrymmet lite provisoriskt.. jag har ännu inte bestämt mig vad inredningen skall få för ytskikt.. men det kommer väl, än är sommaren inte slut.. och det kan i och för sig vänta till hösten med
Det där kommer att bli riktigt stiligt.
-63 Ragtop (in storage)
-70 Earlybay (under construction)
Jag handlade bromsok till min bay
Dom var oxå slipade.så som dina... dvs vw loggan var bortslipad. Varga fabrikat. men gjorda för vw/audi bruk.. men ej certifierad av vw att bära logga.. men inget rostskydd där dom slipat..... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag handlade bromsok till min bay
Dom var oxå slipade.så som dina... dvs vw loggan var bortslipad. Varga fabrikat. men gjorda för vw/audi bruk.. men ej certifierad av vw att bära logga.. men inget rostskydd där dom slipat.....
Ja det är surt, men det går ju alltid att lösa hyfsat smidigt..
mest irriterad blev jag på Just Kampers bromsrörskit, vart enda rör var ca 5-10 cm för långa..
Hade jag vetat det så hade jag köpt en rulle istället och dragit egna.
Åh mera!!
ska bli kul att följa din framfart
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Jahopp, ni som sett tråden på FB har ju kanske förstått att fredagen inte gick enligt plan..
Allt löpte på så fint så besiktning kändes hoppfullt, men icke! fick panikbyta filtersoppa filter för att sedan få tvärstopp igen 200m innan stationen.
Det blev alltså bara till att ringa bruden som fick komma och öva på att bogera undan mig från motorvägens avfart.
Nu tillbaka i garaget, och få ordning på soppa historien, plus att torkarmotorn nu bestämt sig igen för att inte fungera 
Tja vad kan man säga mer än att så här är det att vara entusiast,men låt dig inte nedslås,ta nya tag..glädjen när allt fungerar är värd mödan! Skulle nog säga att en fungerande folkvagn är den enda oförfalskade glädjen som fortfarande får mig att känna mig levande..sen om det är tragiskt eller nördigt lämnar jag åt andra att döma.. 
late,
in love,
and a little drunk..
hehehe jo så är det ju. Det blir säkert bra detta.
Det är ännu sommar kvar, och det kommer fler
Synd att du inte hann få den igenom besiktning innan det tog stopp..
Men på tal om stopp, hur får man ut torkarmotorn smidigast? Min måste fixas men det ser lite knivigt ut att dra ut från under brädan?
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Jahopp, ni som sett tråden på FB har ju kanske förstått att fredagen inte gick enligt plan..
Allt löpte på så fint så besiktning kändes hoppfullt, men icke! fick panikbyta filtersoppa filter för att sedan få tvärstopp igen 200m innan stationen.
Det blev alltså bara till att ringa bruden som fick komma och öva på att bogera undan mig från motorvägens avfart.Nu tillbaka i garaget, och få ordning på soppa historien, plus att torkarmotorn nu bestämt sig igen för att inte fungera
Är det där rätt filter för insprutare??
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Synd att du inte hann få den igenom besiktning innan det tog stopp..
Men på tal om stopp, hur får man ut torkarmotorn smidigast? Min måste fixas men det ser lite knivigt ut att dra ut från under brädan?
En del skruvar av toppen på instrumentbrädan. Själv skruvade jag yr radion och handskfacket.. sen var det inga konstigheter att dra den nedåt..
Niclas_swe skrev:Jahopp, ni som sett tråden på FB har ju kanske förstått att fredagen inte gick enligt plan..
Det blev alltså bara till att ringa bruden som fick komma och öva på att bogera undan mig från motorvägens avfart.Nu tillbaka i garaget, och få ordning på soppa historien, plus att torkarmotorn nu bestämt sig igen för att inte fungera
Är det där rätt filter för insprutare??
Det lilla filtret var ett nödfilter.. men inte ens tänkt på det
Blir tokig.. nu har alltså både torkarmotor och spolarpump lagt av..
Allt fungerade toppen förra veckan! Säkringen är hel, har bytt den ändå.
Gick ju genom hela torkarmotorn och det fungerade så fint efter...
Tips? 
Glömt jordkabeln från torkarmotorn..done that,been there.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Då har "proffsen" gjort sina utlåtanden.. superfin buss med lite lampor att byta 
Helt ok med tanke på att jag var 3 månader gammal när den besiktigades senast
Av detta(vilket jag gratulerar till..
) anar jag att du fick snurr på torkarna..vad falerade?
late,
in love,
and a little drunk..