Tjing, long time no see för min del. Har tagit ett år på mig att bekanta mig med min t3a men nu börjar arbetet med att byta ut de mest slitna delarna. Min är generellt i mycket gott skick, men just därför tänker jag att hålla den i trim är fett värt.
Jag letar efter följande delar, och är det någon som har är jag tacksam för en ping om det. Annars undrar jag var ni helst letar delar.
Fönster vev
Backspegel vindruta
och viktigast av allt:
Själva delenen till vatten intaget är inte bara trasigt (både slangen och själva det som sitter på utsidan, dessutom har jag ingen nyckel till det så jag har fått demontera hela grejen för att komma åt att fylla vatten...(skit jobbigt =..) Någon som vet hur man byter? Och isf var jag kan hitta ersättare, samt hur fasiken jag löser att slangen är trasig högst upp mot fästet så den blir nästan omöjligt att montera tillbaka då det inte går att hålla slangen på plats samtidigt som jag håller slangklämman på plats och får skruvat på den. Dessutom är själva det som är på utsidan med låset i...ja skruvarna i den fäster inte längre i karossen då de hålen blivit för slitna. Någon som har ett förlsag på hur det går att lösa...
Många funderingar. <3