Hej! Jag undrar om ni har erfarenhet av weber 32/36 förgasare, som sitter i alfa 33 har jag för mig, funkar den på en 1300 motor? Då måste man ju byta insugsröret. Men hur e det annars? 
Hej! Jag undrar om ni har erfarenhet av weber 32/36 förgasare, som sitter i alfa 33 har jag för mig, funkar den på en 1300 motor? Då måste man ju byta insugsröret. Men hur e det annars?
Om jag var dig så skulle jag kolla på någon annan förgasare
Du måste till 99% ändra bestyckningen i förgasaren sen måste du veta hur stora halsringar du behöver så att den funkar bra
På 90talet var det en vanlig trim fugg på volvo o saab och ford
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Vad skulle du rekommendera för förgasare?, måste snart byta har en pict 30 förgasare nu.
Vill ha lite mer snurr i motorn.
Vad skulle du rekommendera för förgasare?, måste snart byta har en pict 30 förgasare nu.
Du behöver göra en ganska omfattande operation dvs inte bara förgasare om du ska få mer snurr i en 1300. 
5 2011-08-10 10:16:17 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-08-10 10:17:12)
Det är som stickan säger det är mer än man tror
Du bör höja kompet (plana topparna ) fila bort gjutskägg i kanalerna o fräsa ventilsäte eventuelt byta kamaxel eller vippor
Att bara byta förgasare drar den bara massa soppa
Spara pengarna o köp något annat kul typ elektronisk tändning eller ett riktigt avgassystem
//// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Jag har en annan avgassystem. Men en elektronisk tändning har jag inte, är det bra grejer, har hört att den ska dra mindre bensin o starta lättare. Men förgasare måste jag köpa blir nog en empi: s från dalhems, som motsvarar original.
Jag har en annan avgassystem. Men en elektronisk tändning har jag inte, är det bra grejer, har hört att den ska dra mindre bensin o starta lättare. Men förgasare måste jag köpa blir nog en empi: s från dalhems, som motsvarar original.
Jag kan inte rekomndera EMPI Om du har otur så är det större glapp i spjällaxlarna än en sliten solex
Kolla om du kan få tagi något annat som är bättre kvalitet
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
8 2011-08-10 13:10:39 Senaste redigerad av Svwerker (2011-08-10 13:14:45)
Det bästa man kan göra om man ska ha bättre snurr på en 1300 är att bygga oom den till en 1600! Du har rätt snart minst 10 hk upp direkt, om du använder originaldelar.
Ali G
Har ni erfarenhet av classic vw: s förgasare? Är det samma som dalhems har?
10 2011-08-10 14:20:18 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-08-10 14:22:11)
Nej jag anväder bara solex
Kolla med Stickan om han har någon förgasare
Så vet du att det blir rätt förgasare
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke