51

solex 30 och vindrutetork kostar ? Default/smile

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

52

kee skrev:

GB: Det visar sig bara var två 30-gasare och en av dem är såld redan. Du får väldigt gärna förbarma dig över den kvarvarande, vågar inte garantera brukbart skick men... no charge!  ICQ/ab

Aj då.. håll den till mig så länge, har möjligtvis en till i krokarna.
/Göran

53

opec: Menar du vindrutertorkarmotorn? Den är din om du vill ha den, pris? Gratis, men jag är inte sen på att ta emot en välgörande femtiolapp eller liknande för gestens skull. Funktionen är dock otestad, därför anser jag mig inte kunna ta ngt betalt för den, vill ju inte lura folk. jag vet heller inte vilken bil den passar, men det är inte typ2 och den är 12V och märkt VW. Den kvarvarande 30-gasaren är ännu hållen åt GB. vi ser hur det utvecklar sig. Jag ser hellre att ngn av er tar den än att jag ska stå där med brustet hjärta och kasta den i metall-containern på tippen. Jag måste vara hård mot mig själv i dessa utrensningar, mycket hamnar där ändå. ICQ/ab

GB: Den är din, det lovar jag!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

54 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-08-09 13:25:19)

torkarmen till splitt fram till 66 stog det i din lista Default/smile har du torkarmotor också ? om GB hittar en annan gasare ställer jag mig tätt efter i kön på den ICQ/ae

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

55

Nej en enkel torkararm bara. Härom året gick ena armen av, Lowang var bussig nog att bidra med två fräscha för mig att byta till, dessa var dessutom av rätt årsmodell som jag fick lära mig av 25hp. Denna arm är då till äldre sena splittar eftersom 67an har en egen modell. Därför har jag en enkel arm till skänks. Fast jag kom just på, om det är samma som till min 62 kanske jag sitter med skägget i brevlådan för en sådan saknas nämligen på den. ICQ/ad

56

kee, du har ju en massa grejer jag behöver ju! ICQ/ab Skulle vara mycket tacksam om du lade undan dessa grejer till mig (av de som finns kvar såklart):

1. Luftburk t tidig bay
2. Max-last-skylt 960kg
3. Ebergaller för insugsluften t tidig bay
4. Massor av friskluftsdetaljer t tidig bay, reglageluckor, luftkanaler, länkage mm
5. 2st fördelare troligtvis t 1600
6. 1st torkararm t splitt tom 66
7. Urtrampningslager troligtvis t bay m typ1-motorn, rullar fint
8. Spärrmekanism för sidolucka/motorlucka t bay
9. ”Aiko” kasettbandare 70-tal
10. Sliten innerbackspegel bay
11. Tryckplatta solfjäder 200mm

Är till min blåa enkelhytt det mesta. Levereras till Tierp? ICQ/ab

Tack på förhand! ICQ/ab

57

Sent ska syndaren vakna!  ICQ/ad  Jess dealen är att jag tar med grejerna till BRC. Det som inte tas om hand då måste jag starkt överväga huruvida jag ska slänga det eller inte. Vissa grejer, som tex en fördelare kan jag tycka är värd någon liten slant, medan om man tex förbarmar sig över de gamla dimljusen får man gott och väl ta dem gratis, men officiellt kostar allt omärkt noll kronor även om de jag gjort affärer med hittills i denna annons inte haft några problem att betala för gratisgrejerna, vilket jag glatts åt!  ICQ/ab

Kul att det mesta verkar gå iväg, igår lastade jag allt på flaket, det tar upp större delen av ett enkelhyttsflak och ännu finns prylar att fynda!  ICQ/ab

58

Lappis: Ser fram emot att se dig där, vet hur det är att byta helger. Hör av dig så snart du vet, kanske är ngn annan som är intresserad av dem och för mig vore det skönt att bli av med dem. på hyllan bakom massa kartonger gör de ju ingen glad.

Kee!

Gick ej att byta helg men Patrik från Övik tar upp dom om det går bra för dig. ICQ/ab

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

59 Senaste redigerad av kee (2011-08-10 19:58:47)

Lappis: Funkar utmärkt!

Jag kom just på att jag inte delgett mitt telefonnummer, det kan ju vara bra att ha på BRC om man inte hittar mig (yeah right). Alla som vill ha grejer gör rätt i att notera detta redan nu, utifall att;

0736123571

Kalle: Märkte att de blinkersglas jag hade var båda av vänstermodell. Det är ingen hysterisk skillnad och det går att skruva glaset på valfri sida, men mitt mål är nu att köpa nya glas framtill då det jag hade på bussen sen tidigare är lite bedagat. Får jag hem de nya innan BRC, kommer det finnas tre vänsterglas till skänks.

60

Kee som agerar som exempel för hela hobbyn borde väl komma ut med en önskelista på grejor som saknas i det egna garaget,annars rubbas den kosmiska balansen dude!
Har en massa saker som ropar på att bli använda men ägaren är för lat för en annons ICQ/an  ICQ/an
Kommer att plocka upp lapppens grejor och då kan du lika väl boka typ2 avgassystemet för min räkning om det är kvar,vi ses
ICQ/ad

61

Patrik: Ja jag borde kanske komma med "motkrav"  ICQ/ad  ska fundera över vad som behövs dock, det är så svårt att hålla reda på allt. Dessutom kanske man inte vet vad man behöver förrän man sett det, som tex när jag handlade för en fenhunka av folkabiten på BF utan att jag visste att jag behövde några av grejerna jag köpte.  ICQ/ae 

Med typ2-avgassystemet menar du det längst ner för 1200-motorn gissar jag. Det är kvar, tingat åt dig ICQ/ab