1

Jag har aldrig velat köra sänkt bubbla hehe men den jag nyligen köpt har en sänkbar framvagn.
Någon har svetsat dit 2 satser en uppe och en nere det är en 66'a..
Försökte mej på att höja den lite då jag ville ha bilen lite högre fram (tror jag gjorde rätt) men tycket bilen fortfarande är väl hård fram...

Någon som kan / orkar förklara varför det är såhär ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

2 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-07-24 18:00:56)

Höjde den sig nått?
Om inte så förklarar det väl hårdheten.

"ljushuvud"

3

Fjäderstålet i framvagnen kan hamna i förspännt läge när man sänker den, det innebär att man får en väldigt stum framvagn. Prova höja den max, dvs skruva upp sänksatserna så långt det går. Sätt sen ner den på backen och kolla att den fjädrar som den ska, sen kan du sänka ner den till önskat läge. Om det inte funkar kolla så stötdämparna fjädrar som dom ska, ev köp kortare beroende på hur lågt du vill köra. Sen finns det ju sänkspindlar också, då behåller du ju original strukturen i fjädringen.

/foppa

4 Senaste redigerad av billy (2017-07-25 12:32:47)

Ja den blev lite högre men den är ändå stötig. vet ej om jag gjorde rätt.

Detta är ju såddana satser som är ditsvetsade dvs ej köpt en färdig framvagn...
Och jag undrar lite ska man lossa båda skruvarna på sänksatsen och sedan justera eller hur funkar det ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

5

Den kan bottna i kullederna den kan även vara kortad då blir den lite hårdare, men lossa stötdämparna och kolla att den rör på sig. Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

billy skrev:

Ja den blev lite högre men den är ändå stötig. vet ej om jag gjorde rätt.

Detta är ju såddana satser som är ditsvetsade dvs ej köpt en färdig framvagn...
Och jag undrar lite ska man lossa båda skruvarna på sänksatsen och sedan justera eller hur funkar det ?

Jo båda skall vridas "uppåt", sen är ju frågan om vad det sitter för stötdämpare, man kan ha satt dit kort PV tex och det är stenhårda jämfört med VW.

"ljushuvud"

7

Ok ska kika på det ordentligt, har beställt nya spindelleder och nya dämpare nu ICQ/ab

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

8

Om man inte justerar lika mycket på båda rören blir den hård.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Ok, ska se om jag kan ta bild på skiten, tycker dessa ser lite konstiga ut som man ska justera på.

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65