Hej alla kunniga boxervilleanvändare! Det är så här nämligen att jag hade behövt er expertis. Jag har en växelströmmare enligt bilden nere, som vad jag förstått har en extern regulator därav de tre anslutningarna. Mitt problem är att kolhållaren är paj, den sitter på undersidan av anslutningarna. Men jag hittar endast kolhållare för växelström med intern regulator. Som bilden nedan visar har den bara en anslutning på utsidan av generatorn men två på undersidan. De ser likadana ut förutom placeringen av anslutningarna. Så min fråga är:
Vet någon vänlig själ var det kan finnas? Har sökt internet men utan resultat.
Kan det vara så att någon sitter på en kolhållare som man kan tänkas avyttra?
Eller kan man på något sätt montera en intern regulator och köra på den svarta kolhållaren?
Mvh Andreas
Hej!
Jag kan dessvärre inte se hur din hållare gått sönder...
Jag kollade Classic VW up-north, dom säljer inte denna separat, iallafall finns ingen på hemsidan.
Kanske du kan få hjälp hos en bilelektrisk firma.
En ny växelströmsgenerator kostar 1300 -1500kr
http://www.classicvw.se/buss-68-79-bay- … 44_470_486
Nej, bland all information glömde jag nog att nämna detta, plasten som som håller kolen har gjort sitt och snurrat en stund i generatorn innan det slungats ut 
En ny generator är inhandlad, så förhoppningsvis löser det mina problem 
Men tack så mycket för visat intresse!
Ja, föralldel, ingen orsak.
När det gäller generatorer (och startmotorer) kan det vara bra att köpa nya eller fabriksrenoverade grejer, det besparar dig en himla massa irritation och onödigt stillastående av bilen.
K.G Knutsson har alla sorters kolhållare, även den där 
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Amen tack!