1

Handlade en rutram med instrumentbräda till en split av en finsk kille "karkitt" som låg här på Boxerville.
När jag fick hem den idag så hade han plockat bort aluminium listerna runt handsfacken och hastighetsmätaren + hållaren för solskydden. Fräckt och oseriöst kan jag tycka. Finns inte i min värld att man gör så.
Inte var den gratis heller kan jag säga  ICQ/ac .

2

Vad säga han då?
Blev kanske bara missförstånd?

T2b taigagrön ´77

3

Ta och snacka med honom innan du hänger ut honom som oseriös här på BW.

Jag tycker att det är helt rätt att informera om "dåliga" säljare så att de inte kan lura någon mer (precis som det går att göra på t ex Tradera), men har du kött på benen här (fast vem har inte det  Default/lol  f'låt).

4

Bra information, om man handlar av honom så får man se till att komma överens om vad som ingår.
Även om det bara är ett missförstånd.

Alla kan väll vitsen om han som säljer luktfria utedass :-)

Men som sagt det är kanske därför det finns Tradera/Ebay, där man i förhand kan se hur status är.

"ljushuvud"

5

Har mejlat honom.... hur kan det vara ett missförstånd när man lägger ut bild på saken man säljer och efter att man sålt plockar bort delar? Då ska det framgå i annonsen vad som ingår och inte.

6

Ja, en bild ljuger som bekant inte.

Gubbjävel; dvs originalfantast

7

Pr63 skrev:

Har mejlat honom.... hur kan det vara ett missförstånd när man lägger ut bild på saken man säljer och efter att man sålt plockar bort delar? Då ska det framgå i annonsen vad som ingår och inte.

Hellre fria än fälla och då särskilt innan man går ut med en sådan skrapa som du nu gjort.

Ingen verkar ha klagat på denna användare tidigare så om det varit något kuckilimurr har det väl lösts mer privat än att hänga ut någon oförskyllt utan att försöka lösa eventuell tvist.

Det är sällan någon enskild hängs ut på detta sättet på Boxerville eftersom man vid oenighet försöker lösa det genom mail eller direktkontakt, så skäms du tammefan litegrann.

Jag tror folk med tiden har blivit helt djävla blint Facebookskadade..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

8

vwato skrev:
Pr63 skrev:

Det är sällan någon enskild hängs ut på detta sättet på Boxerville eftersom man vid oenighet försöker lösa det genom mail eller direktkontakt, så skäms du tammefan litegrann.

Jag tror folk med tiden har blivit helt djävla blint Facebookskadade..

Aja, du Mr jagvägrartalaommittnamn, varför svär du åt killen? Har han gjort dej nåt illa?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

Hellre fria än fälla... hmm. Jag har inte gjort något fel, ville bara göra folk uppmärksamma på vad som står i annonser.
Har sålt och köpt på bla tradera i en herrans massa år och detta skulle inte passera omärkt där kan jag säga.
Finns inte i min värld att jag skulle "hänga ut" någon om han inte gjort sig förtjänt av det. Har bilder av före och efter och sparat hela vår konversation. Har haft mejlkontakt med honom och vi har inte samma uppfattning?? men som sagt jag har allt dokumenterat.
Facebookskadade.... inte jag i alla fall...har aldrig och kommer aldrig ha något med den sidan att göra. Det om detta.
Inte första gången jag blir påhoppad här inne så fort man skriver något så nu lägger jag ner detta också.  Tycker ett forum borde vara ett ställe där man kan hjälpa varandra och visa upp sina bilar.

10

Pr63 skrev:

Hellre fria än fälla... hmm. Jag har inte gjort något fel, ville bara göra folk uppmärksamma på vad som står i annonser.
Har sålt och köpt på bla tradera i en herrans massa år och detta skulle inte passera omärkt där kan jag säga.
Finns inte i min värld att jag skulle "hänga ut" någon om han inte gjort sig förtjänt av det. Har bilder av före och efter och sparat hela vår konversation. Har haft mejlkontakt med honom och vi har inte samma uppfattning?? men som sagt jag har allt dokumenterat.
Facebookskadade.... inte jag i alla fall...har aldrig och kommer aldrig ha något med den sidan att göra. Det om detta.
Inte första gången jag blir påhoppad här inne så fort man skriver något så nu lägger jag ner detta också.  Tycker ett forum borde vara ett ställe där man kan hjälpa varandra och visa upp sina bilar.

Det var inte illa menat, eller menat som ett påhopp, när jag skrev hänga ut. ICQ/ab Det kallas för att hänga ut någon, och det är något positivt om det handlar om att exponera en dålig säljare.

Lägg inte ner.

11

Jag tycker också att de är många som hellre hänger ut folk än att prata ut med den de gäller  o att de bara blir vanligare . blev själv uthängd som oseriös säljare för några månader sedan för att jag sålde en instrument panel till ett 50% högre pris men jag ringde även till den som skulle köpa panelen för att verkligen kolla om han verkligen skulle ha den men fick inget svar skickade ett sms o sedan såldes panelen till en annan köpare till ett betydligt högre pris . istället för att ta de direkt med mej hängde den första köparen ut mej här o började gnälla o givetvis hoppade andra in också o gnällde . hade Den som hängde ut mej svarat i tel o sagt att han verkligen skulle ha panelen hade den kunnat ligga kvar väldigt länge o eftersom han bor i en stad som jag är i lite då o då o verkligen gillar så hade jag även kunnat leverera sakerna . hade han ringt o diskuterat efteråt istället för att hänga ut mej här hade jag kanske sålt en nästan lika fin panel till honom

12

Vad är det för fel på folk här inne på Boxerwille?
Alltid dessa påhopp.
Pr64 har inte gjort något fel med sitt inlägg.
Han har ju varit i kontakt med säljaren som inte har samma uppfattning om vad som såldes.
Trots att det inte stod i annonsen att säljaren skulle plocka bort delar.
Så vad har P64 gjort för fel med "uthängningen"?
Han har ju varit i kontakt med säljaren utan lösning, så varför kan han inte göra som han har gjort?

13

Marantz skrev:

Alltid dessa påhopp.
Han har ju varit i kontakt med säljaren som inte har samma uppfattning om vad som såldes.
Han har ju varit i kontakt med säljaren utan lösning, så varför kan han inte göra som han har gjort?

Facebookskadade? Tycker det är lika mycket här på Boxerwille som på Facebook.

Lite tråkigt att behöva kommentera detta, något som jag aldrig gör i vanliga fall.

14 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-07-19 21:20:20)

Marantz skrev:

Alltid dessa påhopp.

Karkitt har lagt ut en säljesannons med en bild som inte stämde med det han levererade.

Och Det är ett BIG no no i min värld.
Och så gör man inte.........

Sen tycker jag att det är mer konsumentinfo än uthängning
Så jag är glad att jag vet att jag ska var extra noggrann om jag gör affär med PR64.

Det är det som är felet med mig här på Boxerville och i IRL.

PS: i Min värld har han plockat bort grejor för ett värde av ca tusen kronor!!

"ljushuvud"

15

Mr 56 skrev:
Marantz skrev:

Alltid dessa påhopp.

PR64 har lagt ut en säljesannons med en bild som inte stämde med det han levererade.

Så jag är glad att jag vet att jag ska var extra noggrann om jag gör affär med PR64.

Nu tror jag att ni blandar ihop både siffror och säljare/köpare här  ICQ/ab
Pr63 hat köpt grejor av en kille som kallar sig karkitt här på boxerville.
Och tråden handlar om att karkitt hade plockat bort grejor som han hade bild på utan att nämna det för köparen(pr63).
Så ingen skugga över pr63, han har bara köpt grejor och fått mindre än han betalade för.
Som jag fattar problemställningen iaf ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

16

lasslo skrev:
Mr 56 skrev:
Marantz skrev:

Alltid dessa påhopp.

PR64 har lagt ut en säljesannons med en bild som inte stämde med det han levererade.

Nu tror jag att ni blandar ihop både siffror och säljare/köpare här  ICQ/ab
Pr63 hat köpt grejor av en kille som kallar sig karkitt här på boxerville.
Och tråden handlar om att karkitt hade plockat bort grejor som han hade bild på utan att nämna det för köparen(pr63).
Så ingen skugga över pr63, han har bara köpt grejor och fått mindre än han betalade för.
Som jag fattar problemställningen iaf ICQ/ad

OK Byt PR63 mot Karkitt. (Karkitt som by the wau plockat bort bilden på Brädan i sin annons)
Hade du köpt grejor för över femtusen plus frakt, och säljaren plockat bort grejor för värde av runt tusenkronor skulle det nog vara annat ljud i skällan.

"ljushuvud"

17 Senaste redigerad av Eklund (2017-07-23 12:05:17)

Marantz skrev:

Alltid dessa påhopp.

Enligt första inlägget verkar de ju som att han la ut inlägget innan han skickat eller fått nåt svar på mailet o de är de jag menar att många är snabba att lägga ut saker på olika sidor istället för att ta saker personligen