1

Hej, dricker morgonkaffe och funderar på vad det finns för lämpliga golvalternativ...
hårda/mjuka/tjocka/tunna... för /nackdelar?
Tänkte be en mattläggare i kvarteret om hjälp att lägga in/ limma plastmatta, (provade själv hemma här på lilla toaletten en gång, var trixigt och blev inte riktigt bra..) Vad finns det för andra alternativ som jag kan lägga in själv? Heltäckningsmatta? Är det opraktiskt? men lite skönt att gå på kanske, finns ju stora rullar på bygghandeln för uterum etc.. Har också sett att det finns relativt tunna (5mm) click vinylgolv, är det bra? Vill nog inte ha riktiga clickgolv, fört Tjockt och tungt. Tips tack  ICQ/ab

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

2

Har en grå nålfiltsmatta med små knoppar på undersidan i båten. Ligger bra och så kan jag ta ut den och samma av/skura den efter säsongen är över.

Den är lite plastig i karaktären men skön att gå på. Även barfota och om det är kallt.

Med den låg i båten när vi skaffade den så kan inte tipsa om inköpsställe.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

3

Det är lite skillnad i svårighetsgrad att lägga plastmatta i ett våtrum i huset, och på två kvadratmeter i bussens lastutrymme. Tycker du är lite väl hård mot dig själv.   ICQ/ad

Jag limmade linoleummatta på en stor masonitskiva, tror den bara är formskuren och ditlagd på plats och bara fixerad med hjälp av golvlisterna runt om det blev bra och stadigt nog och är lätt att göra rent. Jag var dock lite "låst" i mitt val av golv då jag byggde en fejk-westy och ville använda alla originaldelar. Men det kultigt orangea linoleumgolvet gör sig väldigt bra tillsammans med en liten billig trasmatta från Ikea.  ICQ/ab

Något att tänka på innan golvet läggs dock, vill du ljudisolera eller temperaturisolera också? Det blir ju lite mer vikt, speciellt om du vill ljudisolera med bitumen, men jag undrar om det ändå inte är värt det? "Di är så bullrie di dära bussarne" ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Jag la klickgolv i min gamla buss men det kom in vatten under så det möglade  ICQ/an
David, Luleå, låter som balkongmatta som jag köpte och la i källaren i huset  ICQ/ab