Hej
har en typ4 motor som jag ska byta stötstängsrör på i vinter därför undrar jag om det sitter packning i mellan rören å motorn
har aldrig skruvat isär en vw motor men måste man nolla motorn som man gör med el vanlig motor ?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej
har en typ4 motor som jag ska byta stötstängsrör på i vinter därför undrar jag om det sitter packning i mellan rören å motorn
har aldrig skruvat isär en vw motor men måste man nolla motorn som man gör med el vanlig motor ?
Tja
Det sitter O-ringar i varje ände av stötstångsrören.
Det enda du behöver göra är att ta bort vipparmarna, plocka ur stötstängerna och dra sen ur stötstångsrören(kan sitta lite) gör sedan rent hålen i toppen och blocket samt även rören, på med nya oringar(smörj) och montera tillbaka i omvänd ordning. Så länge du får tillbaka stötstängerna i samma håll som dom satt i innan så ändras inget ventilspel.
Vipparmsaxlarna skall momentdras.
Det är inte fel att justera ventilerna när man ändå håller på.
/Juggas
Ta det lite försiktigt med den märkligt bockade ståltråden som hindrar rören från att krypa ut. Kolla hur den sitter innan du tar loss den... När du sätter tillbaka den så ska den sitta mot rörens nedre kant, inte in i röret.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.