1

Jajamensan, i brist på ett 109 kuggars svänghjul blev surrogatet en Fidget spinner.

https://handspinner.com/wp-content/uploads/2017/06/7E1A9968-997x1024-600x600.jpg

Fick låna en sådan tingest och när en yngre förmåga visade vilka trix man kunde utföra blev jag helt såld. Den nya medlemmen i familjen var rätt trög trots Abec7 så det blev till att leta upp symaskinsoljan ur gömmorna, nu spinner den gott och bara ber om att min motorik ska utvecklas.

Känslan är som en blandning av Jo-jo, fingerboard och trick-frisbee, kan bli kul detta men attans vad trött man blir i nävarna, nya muskelgrupper i handen får sitt kan man lugnt säga.

Några enkla trix har jag satt men än så länge har jag fullt upp med att få fingrarna att lära känna denna nya tingest.

En introduktion..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

2

Alla borde ha en.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3 Senaste redigerad av David, Luleå (2017-06-24 09:24:00)

För en vecka sen hade jag aldrig hört talas om dem.
Googlade och dök på denna.

Nu ser jag dem i alla annonser, mm...

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

4

ICQ/ab

http://fastcarsonline.ca/wp-content/uploads/2017/06/60fa4ad7811c08964e657c71778cf8bc.jpg

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

I klass med mina frisbeegolf-drömmar bestående av ett par 109-kuggars.  ICQ/ag

Tränar vidare, fingrarna börjar sakta vakna till liv. I morse cyklade jag vält, slog liksom en volt över styret när jag trixade med spinnern, orsaken var att jag bromsade för en rot i skogsbrynet men den handen som var på styret var den som nöp till bromsen på framhjulet.

Allt gick bra men fick mig en liten läxa, så nu tränas vänsterhanden oftare när jag cyklar i skogen..

6

Dessa trender, för ett tag sen så skulle alla jaga pokemons, nu ska man snurra en plastbit och göra trix ......väx upp grabbar  Default/lol

7 Senaste redigerad av vwato (2017-06-28 15:01:51)

Dalmasen skrev:

Dessa trender, för ett tag sen så skulle alla jaga pokemons, nu ska man snurra en plastbit och göra trix ......väx upp grabbar  Default/lol

Trender kommer och trender går, för inte så länge sedan skulle alla köra dragracing med sina VW, dessförinnan var det buggys som gällde. Nuvarande trender är ratlook och sänkt så att taxarna ter sig som höghus och ett tag var det mode att originalrenovera. Det fanns tider när objekten strömmade ur garagen med tvivelaktiga lagningar men folk hade väldans kul med sina bilar, numera ska svetsarna vara så mycket bättre utförda än från fabrik vilket medför att objekten blir pallbockracers i evighet.

Ja som sagt, trender har en tendens att slå igenom för de flesta, tack och lov låter vi barnasinnet leva i högönsklig förmåga. för vad vore livet värt annars..

Inga fler vurpor och händerna börjar fungera med hjärnans intentioner och ungdomarnas kreativitet manar till nya utmaningar, bara att köra på och låta sig svepas med i leken.  ICQ/ab

edit. Har satt i SKF-lager i mitten, så nu är min Fidgetspinner riktigt internationell och snurrar lika lätt som guldrovans oro... http://www.skf.com/se/investors/tillverkning

8 Senaste redigerad av tejp1234 (2017-06-28 12:41:14)

Dalmasen skrev:

Kom igen nu Dalmasen var inte så negativ ICQ/ad
Barnen i Asien behöver ju arbete och våra fjärrvärmeverk behöver bränsle!

9

Kan meddela att man inte alltid får vad man betalar för och det blev snabbt en materialsport..

Införskaffade en Fidget Spinner med samma lagring som inlines och brädor har, dom billigaste kostar kring 80-100:- sen finns det ingen limit.

BR tex. säljer en Spinner för 50:- och den har andra lager och uppbyggnad vilket innebär att den får en helt annan vikt, balans samt spinnande effekt. Så med den kan man utföra fler trix som är nästintill omöjliga att göra med en Flinta-spinner som har klassiska lager.

Den spinnande effekten är uppskattningsvis dubbelt så snabb och det gör naturligtvis tricken lättare att utföra, balansen blir mer harmoniserad tack vare den lägre vikten och minskade centrifugalkraften.

Hållbarheten minskar säkert på alla vis men medans dom fungerar är man tricksens Drottning..

Min Fidget spinner just nu i en ung flickas händer, hon blev så glad att tårarna strömmade, för trots hennes innerliga önskan så prioriterade hennes mamma kostsamt mobilt inhandlande framför en Spinner.

Så nu har jag för tillfället varken Jo-jo lr Spinner men har letat upp en skev gammal trick-frisbee, det är ungefär som att cykla, tricken sitter där som i yngre år.  ICQ/ab