Jag blir så glad varje gång det är uppdateringar i denna tråden. Helskönt stuk på din buss!
Efter en hel del mätande och funderande sitter G50 balken som den ska.Blev tvungen att göra uttag i karossen bak för att kunna få ut stavar och svärd.Nu återstår att para ihop original kopplingspedal med Porsches huvudcylinder med allt vad det innebär dvs. fästen osv.
Gillar hur du fått torisions röret att se original monterat ut.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
det är så fränt bygge detta...följer tråden slaviskt vid uppdateringar... 
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Nu e allt målat men glömde naturligtvis ta bilder..
Idag kom den nya bakkrängaren på posten och fick även huvudcylindern till kopplingen i veckan.Blir att passa in allt i gammstackarn.Kunde inte hålla mig när jag ändå hade loss handbromsbackarna bak..man e ju sjuk..
Resan till Historic grand prix på Nürburgring 2017 e redan inbokad..
Ja nu blir den lite lättare i baken! Gäller att kompensera för den tyngre sexan 
Jag går också i gång på lätthål, undrar vad den diagnosen heter? 
Motsvarigheten som fyller hål kallas i alla fall häradsbetäckare..
En större viktbesparing hade varit bromsok med handbroms, bara en tanke. 
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Motsvarigheten som fyller hål kallas i alla fall häradsbetäckare..
En större viktbesparing hade varit bromsok med handbroms, bara en tanke.
Porsches ingenjörer hade nog nån baktanke när de konstruerade denna typ av handbroms
. Finns inga Porsche ok med handbroms.
Målat o fixat lite..o plockat dit bärarmar och svärd för att kunna börja passa in fästen för krängningshämmaren.Bara för att konstatera att jag nog måste lyfta i G50-lådan innan nåt fäste svetsas fast..så det får vänta en stund tills jag fått den nya vxl-lådsbalken.För övrigt började vi (fick hjälp av en duktig svetsare) passa in den nya kopplingscylindern som alltså paras ihop med originalpedalen. Ser riktigt bra ut men måste finjustera när man väl får dit låda och koppling.
Då sitter krängaren oxå där-blev en original 3.2 krängare på 21mm. O bilen åker hem till garaget för vidare update...
Du som jagar vikt, kör du inte med Gasburners?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Du som jagar vikt, kör du inte med Gasburners?
Gasburners finns bara i 5.5x15 och ryms inte pga bromsarna.Sen är ju inte magnesium vidare känt för att hålla så bra när det föråldras.
Händer inte så mycket här men blev ett lite större projekt dethär med att "bara byta låda".. Blev ju till att fixa allt möjligt annat oxå "while you´re there"..
Bilen plogade ju lite på Nürburgring ifjol så nu blev det 27mm krängare bak och ev. 7x16 Fuchs med lite mera sula fram.O så en porrig slavcylinder till G50 kopplingen.Växelspak för cableshift från California Motorsport som måste byggas om för att passa bussen bättre. O Fuchsarna skall naturligtvis lackas sidenmatta för att matcha 9x16 bak.. 
Världens porrigaste buss! 
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Resan till Historic grand prix på Nürburgring 2017 e redan inbokad..
Är det körningen 11-13 augusti på Nürburgring du menar eller., hur blir det med besök/körning på BRC den 4-6 augusti och framförallt, vad har hänt i garaget?
http://www.nuerburgring.de/en/events-ti … -prix.html
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Jo,så var tanken men vi åker ner en vecka innan så vi hinner köra på Ringen ordentligt..Leichtbau står fortfarande på bockar men börjar ha alla pusselbitar samlade så ska nog hinna plocka ihop allt..
Blev nya framdäck oxå på 7x16 Fuchsarna..205/45x16.
..och G50:an med cableshift förståss..
och 240mm koppling med RSR svänghjul..
Kraftigt ombyggd CMS-spak med cableshift testas. Alla växlar hittades!
Vilka snygga bitar..
Ren och skär porr.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Hittade en lokal förmåga som är duktig på aluminium.. 
meeeeeeer! Njuter när jag ser dylikt! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Om precis 3 veckor ska denna tingest köras ner genom södra Sverige.. 
Inga problem!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
