Behöver ett par nya bakskärmar till min 56, funkar dom här eller ska man köpa ett par nytillverkade?
2 2017-06-29 11:20:21 Senaste redigerad av Erik-642 (2017-06-29 11:26:30)
Det som skiljer sig är hålet för kofångaren som sitter längre ner och är lite mindre sen sitter bakljuset längre ner
Du behöver skärmar som är 67 och tidigare för att vara korrekt, är nog inte så svårt att hitta begagnat om du lägger in en köpes annons
OBS - Den här skärmen skiljer sig lite i hålen för bakljuset mot en 50 tals original.
Tackar.
Är det någon skillnad på kvalitén/form original innan -67 eller en ny? Något av hålen är förmodligen framtagen för 56.
Tackar.
Är det någon skillnad på kvalitén/form original innan -67 eller en ny? Något av hålen är förmodligen framtagen för 56.
Just bakskärmar tror jag inte är någon större skillnad, Ja vet att vissa 50 talare har en pressad kant mellan hålen för skruvarna för att få bättre stabilitet i skärmen.
Ja något av hålen bör stämma, Har ett svagt minne att lyset inte blev och sitta helt rakt dock men är inte helt säker
Kolla här om du vill när jag själv hade 2 varianter och en skärm var rätt för 56 : http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=27394
Nya skärmar är oftast mycket lättar eän VW original.
Å andra sidan brukar VW original vara lite rostiga nuförtiden.
På plats är det nog inte många som kan se skillnaden.
jag svetsade igen hålen och flyttade dom till rätt höjd på skärmarna. Sen samma operation med kofångarfästena
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp