Jaha ja nu har jag lyckats få ut min oljepump som var avsedd för torrsump.
Då kommer vi till detta med att plugga oljekanalen eller oljepumpen. Pumpen är ny och ska ha utgång för exsternt fillter
Hur göra ???
1 2017-06-28 20:22:48 Senaste redigerad av MickeP (2017-06-28 20:23:49)
2 2017-06-29 09:11:29 Senaste redigerad av PPRMicke (2017-06-29 09:12:51)
Är det en CBs pump som du har eller Autocraft eller Bugpack
Om det är en Cb så är det lätt bara plugga utgången sen sätta dit ett nytt lock
Jag brukar gänga i blocket med en 1/4npt sen sätta dit en alu plugg ( för att slippa baktrycket från ledningen )
Om du har en CB pump så pluggar du kanalen mellan sug och trycksteg
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ok men vad använder jag när jag pluggar pumpen?. Tror att det var en bugpack pump. Såg även att det var gängor i blocket kanal
Du använder en gängad aluminiumplugg, finns att köpa på alla vw tillbehörsaffärer online. Om det redan är gängat i blocket får du kolla upp vad det är för gäng så du får köpt rätt plugg. Finns en sats med alla pluggar du behöver för att ta upp och plugga alla oljekanaler i blocket, den större av de pluggarna passar i pickupkanalen till pumpen också.
http://www.vwimporten.se/typ1/motor/blo … motorblock
Jag kommer använda en 2-stegs Autocraft pump, den har inget uttag för att suga från blocket, så jag har gängat och pluggat blocket. Det är inte direkt raketkirurgi, men en bra tapp i de dimensionerna kostar en del dock.
det finns olika sätt att plugga en pump vanligt vis är det att gänga i pumpen sen montera dit en plugg
Man kan svarva en T plugg med Orings spår man kan även svarva en plugg sen krympa fast den
På pumpar med kanal från ytter steget (trycksteg) brukar det vara borrad kanal mellan stegen som är lättat att plugga
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke