1

Blev årets bugrun bättre än förra året? Tänker mest på antal luftkylda vagnar och marknaden.
Hade förra året en sur eftersmak i munnen rätt länge efteråt, kändes som att det var halva antalet luftkylda och en tredjedel av marknaden.

Säg att det har blivit bättre.

2 Senaste redigerad av Johannes (2017-06-21 19:29:52)

Kanon evenemang. Synd att alla med luftkylt sitter hemma och väntar på att det ska bli fler luftkylda dock Default/hmm  En ond spiral, det är vi deltagare som gör träffen! Vi hade skit kul!!

3 Senaste redigerad av Hellberg (2017-06-21 19:40:22)

Jag kommer nog faktiskt testa bug run för första gången nästa år om det inte blir volksmeet, för att ge det en chans. Hoppas att fler gör det! Jag är en riktig anti bugrun annars  ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

4

Johannes skrev:

Kanon evenemang. Synd att alla med luftkylt sitter hemma och väntar på att det ska bli fler luftkylda dock Default/hmm  En ond spiral, det är vi deltagare som gör träffen! Vi hade skit kul!!

Håller med fullt ut, hade skit kul o tycker de var mycke luftkyld o mycke som var najs. ICQ/ag

5

Bästa Bug Run på många år!

6

Mycket bra ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab . Nu vänder det och Bug run blir att räkna med igen ICQ/ab . Nu fattas bara race bilarna, men de kommer nästa år ICQ/ad  ICQ/ad . Manges 10:48 är bra ICQ/ab  ICQ/ab . Hans repor var "spikraka" så underlaget verkade ganska ok.

7

Saknade marknaden.

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

8

Tycker det va bra rätt mkt luftkylt.

Men jag som ensam åker luftkylt i min bekantskaps krets
Gillar bug run för då får ja sällskap av mina vänner som åker vattenkylt på banan ICQ/ab
Åker ner 2018 igen då e förhoppningsvis dh:n klar

9

Johannes skrev:

Så jävla sant! ICQ/af

Loud pipes save lifes

10

Om det nu var en sån himmelsk succé på Bug Run 2017 kan man undra varför det finns så få bilder och omtalningar som styrker det ni vill minnas, blev ni lovade gratis camping nästa år.

Fått intrycket av en annars medioker tillställning när det gäller det mesta, förutom rengöringen av Bajamajornadå förstås, alltså långt från fornstora år i alla avseénden, för de som kommer ihåg..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

11

Haha va där men glömde kameran hemma  ICQ/ae
O dom som fota verka mest lägga upp på facebook o istagram o sån som bakåtsträvare som jag inte har tyvärr

12 Senaste redigerad av projectman (2017-06-23 19:51:14)

Du är inte ensam ricke! VVI eller VVF....våga vägra instagram elker våga vägra facebook. Syns det inte finns det inte sa ngn...men mig minnas så hände det, fast så roligt var det inte. Har haft roligare med en flaska lotion och en varm termos fylld med stuvade makaroner. (Ps. Jag var inte på BR i år, var på volksmeet, trevligt där då...??? Ja och nej....trevligt nytt folk visst, men finns mycket trevligare stunder hemma vid...både med och utan termos.)

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.

13

jag var nere för 7 året på rad nu, jag hade absolut roligt hela helgen, det är ju lite vad man gör det till. Trevligt sällskap och en grill så spelar det inte skit stor roll hur många luftkylda bilar det är.  för HÖR OCH HÄPNA! även vattenkylda bilägare är kanontrevliga! man kan knappt tro det!

marknaden var betydligt mycket mindre, men det var roligt att kurvan var tillbaka även om den inte var packad med folk som förr.
Sundsvall är inte ett alternativ så länge BR finns kvar.

När jag ser en leende joggare så ska jag överväga saken

14

vwato skrev:

Om det nu var en sån himmelsk succé på Bug Run 2017 kan man undra varför det finns så få bilder och omtalningar som styrker det ni vill minnas, blev ni lovade gratis camping nästa år.

Fått intrycket av en annars medioker tillställning när det gäller det mesta, förutom rengöringen av Bajamajornadå förstås, alltså långt från fornstora år i alla avseénden, för de som kommer ihåg..

Alltså du var ju uppenbarligen inte där, o att sitta o lipa om att de nog inte var som för 150 år sen, känns ju lite sådär!
o sen blir de ju vad man gör de till o att man inte åker dit gör ju inte de bätre heller! sen sen viste inte jag att man skulle docomentera allt till er som inte orkar ta er dit för o vara med o ha trevligt! haha jag fick i alla fall gratis camping till nästa år ICQ/ad

15

Rehnström skrev:

Alltså du var ju uppenbarligen inte där, o att sitta o lipa om att de nog inte var som för 150 år sen, känns ju lite sådär!

o sen blir de ju vad man gör de till o att man inte åker dit gör ju inte de bätre heller! sen sen viste inte jag att man skulle docomentera allt till er som inte orkar ta er dit för o vara med o ha trevligt! haha jag fick i alla fall gratis camping till nästa år ICQ/ad

Håller fullkomligt med och har slutat gråta nu efter 151 år, om det känns bättre är jag själv sparsam med bilder och information, begär absolut inget från dem som deltog. Bara bra att det har börjat vänt och särskilt kul att luftkylda nissar har upptäckt att vattenkylt folk är människor de med.

Men visst kan man få önska fotografier, videos och en hälsorapport även på forumet Boxerville, när nu Instagram, ansiktsboken och andra sociala medier uppdateras och översvämmas av bilder så fort folk släppt en torr fis..   ICQ/ad

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

16

vwato skrev:
Rehnström skrev:

Håller fullkomligt med och har slutat gråta nu efter 151 år, om det känns bättre är jag själv sparsam med bilder och information, begär absolut inget från dem som deltog. Bara bra att det har börjat vänt och särskilt kul att luftkylda nissar har upptäckt att vattenkylt folk är människor de med.

Men visst kan man få önska fotografier, videos och en hälsorapport även på forumet Boxerville, när nu Instagram, ansiktsboken och andra sociala medier uppdateras och översvämmas av bilder så fort folk släppt en torr fis..   ICQ/ad

Ja klart du kan få! hehe som ni säkert vet så är ju jag ego o gillar de jag bygger o andra har svårt o imponera på mej, fast de fins dom som gör. så därför blir de inte så mycke variation på bilder från mej. men vad fan se till o kom nästa år så gör vi dett året till en ännu bättre träff. o givetvis gillar inte jag golfar o pasater, men kan ändå umgås med stackarna som kör att..

Post's attachments

19275005_10213412632889640_3758561950736442160_n.jpg, 185.97 kb, 960 x 960
19275005_10213412632889640_3758561950736442160_n.jpg 185.97 kb, 205 downloads since 2017-06-29 

17

He He. Wop Wop..
Kanske man törs åka nästa istället

Bubbelicious For Life

18

En viktig del av en träff är ett bra swapmeet och bara det drar mycket besökare. Sista åren har det varit skitdåligt rent ut sagt. Flera av de stora säljarna åker inte till Mantorp längre för det är för dyrt att stå och sälja och det säljs för dåligt. Jag pratade med en säljare på söndagen som sa att det varit en förlustaffär för honom att åka till Mantorp sett till bränslekostnad, inträde, säljavgift och försäljning. Tråkigt tycker jag... sedan är det nog tyvärr så också att en del av säljarna har upptäckt att det betalas 10 ggr mer för delarna på internationella träffar.

Alte Liebe rostet nicht!

19

Arrangören läser säkert här! Nu när det ordnat sig på flera pukter så kanske ni kan ta hand om denna biten. Helt riktigt vore att prioritera upp swapet! Det är inte där ni ska tjäna pengarna. Ni får mervärde i intäkterna genom en erkänt bra swap. Så....fix it!!! Ni är ju tydligen på väg åt fätt håll! Ordna dom detaljerna med Dragraceingen och swap så vi känner igen träffen!!!..ör man ska kunna sitta på läktaren i solskenet och titta på rafflande dragracing på söndagen och kika på finaler. Förutsättningarna finns ju!

20

masen skrev:

Arrangören läser säkert här! Nu när det ordnat sig på flera pukter så kanske ni kan ta hand om denna biten. Helt riktigt vore att prioritera upp swapet! Det är inte där ni ska tjäna pengarna. Ni får mervärde i intäkterna genom en erkänt bra swap. Så....fix it!!! Ni är ju tydligen på väg åt fätt håll! Ordna dom detaljerna med Dragraceingen och swap så vi känner igen träffen!!!..ör man ska kunna sitta på läktaren i solskenet och titta på rafflande dragracing på söndagen och kika på finaler. Förutsättningarna finns ju!

Håller helt med o de va jú dragracingen o marknaden som va den största besvikelsen på en annars bra träff

21

Jag har inget emot de som åker vattenkylt, halva gänget vi är med på bugrun kör på vatten, och ändå är dom skittrevliga och härliga!
Marknaden är främsta orsaken till mitt dåliga intryck förra året, känslan av krympande träff blev bara större pga få försäljare. Folkabiten, engelsmannen med kläder, dansken och så två, tre till var det förra året. Man kan ju inte ens okynnesköpa när det är så få säljare. Jag brukar komma på mig själv med att handla alldeles för mycket saker jag knappt behöver bara för att det går när det finns att köpa ifrån, halva min garderob består av kläder från Mantorp, jag ljuger inte. Sen har man ju chansen att hitta den där grejen man letat efter i så många år, t ex ett  ono bromsvätskepåfyllningslock till en -68as pickup.

Så om arrangören läser detta, snälla, gör det lönsamt för de som säljer. Kommer dom så kommer det mer besökare.

22

Har alltid fått samma känsla i entrén på BR, som när man kommer tillbaka till Elgiganten dagen efter du köpt halva lagret för de där 70.000 man fick i arv... Å vem fan är du?
Hit med pengarna, ha det bra, o ha en trevlig träff...för oss ser du inte nåt mer av. Blir det fullt i toavagnen...who gives a shit? Inte jag, för då är jag hemma o räknar pengarna.

Så här illa är det ju inte riktigt, men makarna Grapes kärlek till just pengar är väldigt påtaglig. Så att sänka säljaravgiften sker när helvettet är översvämmat....dvs aldrig.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

23

25hpman skrev:

Har alltid fått samma känsla i entrén på BR, som när man kommer tillbaka till Elgiganten dagen efter du köpt halva lagret för de där 70.000 man fick i arv... Å vem fan är du?
Hit med pengarna, ha det bra, o ha en trevlig träff...för oss ser du inte nåt mer av. Blir det fullt i toavagnen...who gives a shit? Inte jag, för då är jag hemma o räknar pengarna.

Så här illa är det ju inte riktigt, men makarna Grapes kärlek till just pengar är väldigt påtaglig. Så att sänka säljaravgiften sker när helvettet är översvämmat....dvs aldrig.

De måste ju ske en förändring för att få tillbaka stora försäljare som dej själv o Grapes förstår ju också att marknaden är en stor del av träffen o att dom måste göra något