1

Har börjat fundera på vad som skall hända i höst/vinter redan nu, så här är det

Jag skall byta bultmönster till 5x130 då det ligger en uppsättning 17" "Fuchs" o väntar i garaget.
Jag är lite allergisk mot adaptrar så började fundera på om jag skulle passa på o byta till skivor fram när jag ändå är i gång!

Någon som vet nått om följande eller liknande kit? Är det rena sopor eller helt ok eller vad!?
Har sett att det finns betydligt dyrare och förmodligen bättre kit och är fullt medveten om att man brukar få vad man betalar för men i detta fallet handlar det om nått för dessa pengar, eller köra vidare med trummor.
http://forumbilder.se/G8N06/img-0143.PNG
http://forumbilder.se/G8N06/img-0144.PNG
Kommer det funka med org huvudbromscylinder med skivor fram och org trummor bak?
Nästa fundering är hur gör man med bromssköld? Passar dåligt med sänkspindel vad jag förstått. Skippar bara den eller vad säger lagen om det? O likadant om jag byter från trummor till skivor, vad säger lagen om det?

vw typ-1 1967

2

Har inga bromssköldar till mina skivbromsar, har inte haft några på bilprovningen. Har bytt till skivor runt om på min bil och fick bara tumme upp på bes.

3

ett alternativ, ca samma pengar (?)

http://www.cbperformance.com/product-p/4292.htm
eller http://www.cbperformance.com/product-p/4177.htm

typ 1 -67??
då kan du väl besikta med originalbromsar när du besiktar för allra sista gången o byta sen  ICQ/ad
fast jag tror som Chanel, inga problem! ICQ/ag

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

4

Jag var inne o titta på cb faktiskt. Dom har ett kit med standardskivor som kostar 409usd
Räknade lite på det o blir nog lite i överkant ändå. Frakt på 230usd! Fick även pris från Dalhems på det kittet 6500kr plus frakt. Det levereras ju utan lager och utan slangar så det blir ju en slant till på det. Sen visst, dom lagerna som följer med dom andra mitten är säkert inte av världsklass men duger nog gott för en bil som rullar sina 200mil om året 99% regnfritt!

Junte skrev:

ett alternativ, ca samma pengar (?)

http://www.cbperformance.com/product-p/4292.htm
eller http://www.cbperformance.com/product-p/4177.htm

typ 1 -67??
då kan du väl besikta med originalbromsar när du besiktar för allra sista gången o byta sen  ICQ/ad
fast jag tror som Chanel, inga problem! ICQ/ag

vw typ-1 1967