1

Hej på min 30 hk så går bilen lite sådär just när man byter från 2 till 3 , 3 - 4 och börjar gasa så är det som att den Motar sig själv i 1-2 sekunder
om det inte är högt varv, 

sedan går den bra men känns även Orkeslös så jag tänkte på justering av Luft och Bensin.

Hur många varv ska respektive vara öppen för att ha ( Fabriks Inställning ? ) ICQ/ab

Tändning är rätt justerad även brytare.

2

http://www.vw-resource.com/30PICT2.html

Denna guide gäller också 28'n

Kollat ventilerna

3

Erik-642 skrev:

Hej på min 30 hk så går bilen lite sådär just när man byter från 2 till 3 , 3 - 4 och börjar gasa så är det som att den Motar sig själv i 1-2 sekunder
om det inte är högt varv, 

sedan går den bra men känns även Orkeslös så jag tänkte på justering av Luft och Bensin.

Hur många varv ska respektive vara öppen för att ha ( Fabriks Inställning ? ) ICQ/ab

Tändning är rätt justerad även brytare.

Skulle tro att du har samma problem som nästan alla har i dag
Man har ändrat bensinen så det är inblandning av alcohol med 10%  = att motorn går 10% försnålt ( skulle tro den går varm också)
Om du har ett CO som är mindre än 1,5  ( det skall vara 2,5-3,5)
För att bli av med detta problem är att byta huvudmunstycke till ett större
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Tack ska ni ha jag ska testa det :-)