Jag har monterat en manuell växellåda sat en 1300 motor 1972 i min bubbla tidigare satt där en 1968 automatare. Jag har bytt pedalställ samt dragit kopplingswire. Nu när jag skall prova den så kan jag inte koppla ur. jag har även tvingat kopplingsarmen max framåt men tji den kopplar inte ur.. tycker dock att armens rörelse är liten.. 2,5 cm ca.. är det någon som har varit med om detta tidigare? . hur många cm skall en kopplingsarm röra sig? vad kan vara fel?
1 2017-06-24 18:24:06 Senaste redigerad av Jonasappelkvist (2017-06-24 18:27:00)
Har du rätt kombination tryckplatta/urtrampningslager ?
dvs "ring" eller "utan ring" på tryckplattan...
Har du monterat ett rör för kopplingsvajern i tunneln?
Annars så är det nog där problemet ligger, vajern rör sig upp och ner istället för att dra
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Inget rör men när man öppnar luckan vid växelknuten så ser man att vajern drar! Jag har nu haft ute motorn igen för att kolla så inte uttrampningslagret hade hoppat av men allt var som det skall! Hur många cm skall armen kunna röra sig?
Jag installerade rör i min platta när jag konverterade till manuell
http://ds.mclaydon.com/beetle/autostick/tube.html
Om du inte har rör drar du fram lådan i gummiväxellådsfästena då du inte har ett mothåll... Kanske löser sig om du sätter fast ett fäste i plattan typ en bit metal rör mellan vilket en vajerrör går i en båge till fästet på växellådan. Så som det brukar vara. Man har en hög kraft när man frikopplar så allt räknas...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
någon som har sin gamla automatlåda kvar och vill bli av med den till en billig peng? Förutsatt att det är någorlunda i närheten av mig.
(Hälsingland)
