26

42000 bjudet

1968 912
1956 Oval

27

41000kr

28

40500

29

Buda 40.500 sek

T2b taigagrön ´77

30

49000

31

43000kr

32

Jaha, det här blir intressant ICQ/ab

1968 912
1956 Oval

33

49000

34

Grattis Dizzycap

35

Sista budet innan 23:01 landade på 49k, såld till mannen i den blå hatten!

36

Vadå innan 23.01 då var det ju redan försent.

T2b taigagrön ´77

37

Min åsikt är att sluttid 23:00 är just att auktionen slutar 23:00:00. Inte 23.00.59. Utifrån övriga "sniper"-bud som inkom precis före 23:00:00 så vill jag nog mena att det dessutom är den gängse uppfattningen.

Jag är dock part i målet. ICQ/ab

1968 912
1956 Oval

38 Senaste redigerad av Nordhan (2017-06-23 22:17:57)

Det står avslut ikväll 23.00 på förra sidan så Dizzycap är solklar vinnare mannen med den blå hatten missade med 19 sekunder

39

Han skrev ju själv att auktionen avslutas 23.00 eller hur.
I min värld är det så att alla bud måste ha kommit in 22.59,visste att det blir så här.
Glad midsommar

T2b taigagrön ´77

40

Jag loggar ut tills imorgon. Nu tar vi midsommar! Det finns viktigare saker i världen än en Zwitter   ICQ/ae

1968 912
1956 Oval

41

Ja..Boxerville är inte ett bra ställe att hålla auktion på kan man konstatera.

Typ 1 Split Nov 1950 under renovering, Feb 1954 oval, Dec 1956 oval standard
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering

42

Vem bryr sig om vem som har rätt, sålänge man får ut så mycket som möjligt?  ICQ/ad

Läs inte detta.

43 Senaste redigerad av Andreitas68 (2017-06-24 08:49:31)

Så kan man också se det..
Säljaren har ju iof. rätt att sälja till vem han vill.
Man kan ju också tillämpa 'enminutersregeln' för att komplicera det ytterligare.  Default/lol

(Synd att ytterligare en bil lämnar landet som det verkar.)

44

Jag fick inte köpa någon Zwitter.
Kan vi enas om att forumet borde ha krav på pris i annonserna? På DDK så har man det kravet och det funkar det helt föredömligt. De här budgivningarna havererar ju alltid.

1968 912
1956 Oval

45 Senaste redigerad av vwato (2017-06-24 12:22:22)

Andreitas68 skrev:

Ja..Boxerville är inte ett bra ställe att hålla auktion på kan man konstatera.

Vadå, den blev ju såld och det var väl målet, var ju säljaren andreas_ferm som tänjde okristligt på reglerna så att det återigen blev en meningslös diskussion..

Om någon lägger ett bud i sista minuten har förslag lagts tidigare om att auktionen förlängs 5 minuter till dess att ingen bjuder över. I praktiken var det just det som skedde och ingen bjöd över 49 000:- så fejktolkningen av reglerna blev rätt till sist i alla fall.  ICQ/ab

edit. Ber om ursäkt andreitas68 för att jag blandade ihop dig med säljaren andreas_ferm.

edit2.

Dizzycap skrev:

Jag fick inte köpa någon Zwitter.
Kan vi enas om att forumet borde ha krav på pris i annonserna? På DDK så har man det kravet och det funkar det helt föredömligt. De här budgivningarna havererar ju alltid.

Tråkigt för dig men hade du tänkt bjudit över 49 000:- så borde du klämt ur dig det. Håller tummarna för att du får din drömbil en dag, att sätta in en köpesannons är ju ett sätt.  ICQ/ab

Personligen tycker jag att auktioner är helt okej och något förbud anser jag inte behövs. Medlemmar på Boxerville borde kanske mer handla som de själva skulle vilja bli bemötta i en affär. Kan inte tänka mig att de säljare som ändrar reglerna till sin fördel skulle vara lika nöjda om de blev snuvade på sin drömbil genom att någon taskspelade under bordet.

Förövrigt finns det många budgivningar, för att inte säga dom flesta, som fungerat klanderfritt men dessa skrivs det av naturliga skäl inget om..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

46

I knew it... Fördelen med Tradera är också att man når en bredare publik. Finns många VW entusiaster som inte hänger på Boxerville dagligen.

47 Senaste redigerad av Andreitas68 (2017-06-24 11:06:14)

Ja, nu var jag ju inte säljare..men däremot tycker jag att jag prickade in priset ganska rätt. -Se tidigare i tråden.  ICQ/ag

48

Var förväntat, men inte min förhoppning att det skulle behöva vara tjafs.

Under och innan auktionens start kom det in "köp nu" bud över de 49k som jag accepterade i tråden (en del av dessa budare var även representerade här i sluttampen).

Jag accepterade inte dessa, inte på grund av att de var för låga (jag hade ett mentalt minimipris på 40) utan pga att det var väldigt många som efterfrågade mer bilder och jag lovade dessa att återkomma när detta skett.

Min ambition var en lugn och sansad auktion över loppet av en vecka, inte någon form av tidsanalism i slutsekunderna. Och ja i detta fallet har jag med någorlunda gott samvete tolkat sluttiden för bud till min fördel, jag övervägde i mitten av veckan att anamma "KVD regler" med att sista budet skall vara stabilt i 3minuter, men antog att det då skulle bli en massa tjafs över att "ändra spelreglerna" efter matchens start.

Tråkigt att en del känner som ni gör, fundera själva hur ni hade agerat i samma situation.

Alternativt ber jag samtliga dra dit pepparn växer och säger att jag fått en kristlig uppenbarelse och behåller bilen för att alla säljare är gnällkärringar, men då skulle jag hamna på samma gnällnivå.

Vill ni prata ut så gör gärna detta, men jag anser mig har försökt att vara så öppen, ärlig o schysst som möjligt, MEN jag tolkade sluttiden till min fördel.

Puss!

49

Lever budgivningen ännu ?

50

Andreitas68 skrev:

Ja, nu var jag ju inte säljare..men däremot tycker jag att jag prickade in priset ganska rätt. -Se tidigare i tråden.  ICQ/ag

Snyggt jobbat! Jag var ute och seglade, men så är det ju sommar.  Default/lol