Avser du de tre strax under väljarkåpan så är det borrningar där fjädrar, för spärrmekanismen som skall omöjlig göra att man kan få i två växlar samtidigt, är inmonterade. Hålen är pluggade med de på bilden synliga pluggarna.
Ok. "Pluggarna" verkar väldigt möra och mjuka... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Nää/Jaäää
Det är borrhål för fjädrar/kulor för att hålla respektive(#1/#2 , #3/#4, R) växelväljarstång i läge.
Hålet som är borrat MELLAN växelstängerna, där "korvarna"(mellan växelstängerna), som förhindrar att man lägger i 2 vxl. samtidigt, syns ej på bilden. Ansatsen(för hålet) ligger bakom den högra (lägre på bilden) muttern, i en horisontell linje, sett på bilden. Den pluggen(mindre än de 3 på bilden) kommer man inte åt med mindre än att muttern/pinnskruven demonteras(alt. demontering av mellanhuset).
Dessa hål(tot. 3 + 1) var från VW 61-67 ("nummervxl.") pluggade med plastpluggar, som vittrar sönder. (mumma för oss som bygger vxl.: Vxl. "badar" i olja och har ej korroderat)
De pluggar som du ser på bilden har formen av en fingerborg. det mörka som syns i mitten är "skit".
Om det inte läcker olja från pluggarna NU, skall du inte peta på dom. De kan börja läcka viken dag som helst!
Renoverade vxl.
Mats
0705-69 33 43
Ok. Lådan verkar himla oljig på den sidan i alla fall. Om dom läcker då. Vad gör jag flr å täta dom?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
"Om dom läcker då. Vad gör jag flr å täta dom?"
Vad betyder "flr"?
Jag gissar vad du menar: "Hur tätar jag ett/dom hål?"
Svar: ta bort det/den plugg som läcker, sätt i en ny plugg.. i hålet .. som läcker, .. och den som kan/kommer att läcka.
(Var snäll och fråga mig inte HUR man sätter i en plugg, vilket material, gängsnitt, kamrat, eller införingshylsa man skall använda.... )
flr ska va för.. l och ö ligger nära varann på pekskärmen på mobilen... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
För många år sen tog jag ventilhattar o tryckte i med lite tätning på
funkade under dom år som jag hade bilen
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Får väl kladda på lite jb-weld... 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
http://www.bbt4vw.com/en/catalogue/4-un … 3-pieces-/
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Hmm. Nu har jag en ny låda. Förra behövde inte göras nåt åt...
Denna så har nedre proppen försvunnit... Så där ser man rakt in.. Hur ska jag nu fixa detta....?
Söka lämplig alustång å banka in den å nita så den blir tät eller nåt??? 
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Kanske en droppe Locktite eller motsvarande håller pluggen på plats.
13 2017-06-21 06:26:12 Senaste redigerad av Hebster52 (2017-06-21 06:33:01)
Kolla i projekt, Äventursbussen, skapad av Mogge. Se sidan 11 så ser du hur han gjort med dessa hål i växellådan.
Mvh Kenth
Kolla i projekt, Äventursbussen, skapad av Mogge. Se sidan 11 så ser du hur han gjort med dessa hål i växellådan.
Mvh Kenth
Vi håller redan på och krabbar om mässing tum gängor fett och tätningsmassa och livet
"It always another way to skin a cat" som vår härlige bessersmatter brukar säga 

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Ps messing ihop med magnesium är inte så bra kombi
Om man inte vill ha större hål ( galvaniska strömar mellan matrial )
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke