Jag vet inte om jag är ute o cyklar (pun intended) meeeen:
om jag tar mitt exempel med vevaxelstorlek 5S 126.5mm. Om jag har förstått det hela rätt så:
middle (B) är viktig så vänsterkopp inte går så pass långt in så låsringen inte får plats.
right end (C) för att få vettig kedjelinje
left end (A) bestämmer var vänster pedalarm hamnar.
Kan man vara så fräck och VÄNDA 5S
innan:
left end (A) skiljer +2mm
middle (B) skiljer -1mm
right end (C) skiljer +2,5mm
nu vänder jag axeln:
deras right end (C): 36,5
min left end (A): 33mm
deras middle (B): 55mm
min middle (B): 56mm
deras left end (A): 35mm
min right end (C): 34mm
efter:
left end (A) skiljer +3,5mm
middle (B) skiljer -1mm
right end (C) skiljer +1mm
är det inte bättre? tänker jag helt galet? har säkert missat något fundamentalt
dessutom öppnas helt andra sökmöjligheter om jag bara ska koncentrera mig på middle och right end
och kan vara mer tolerant med left end. vad sägs?
Post's attachments
bottom cotterless bracket.jpg 81.8 kb, 241 downloads since 2017-06-19
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│