1

Min granne har en 71 bubbla på besök, en av hans släktingar som vill att han ska laga blinkern på den. Här är det problem...

När man slår på blinkersen lyser den endast i fast sken, dvs slut blinkerssoppa ICQ/ag

Det är testat med två reläer med samma resultat. Nödblinkersen funkar inte heller. Alla lampor är hela och rätt modell. Alla kablar och jord är testade och i bra skick.

Någon med kloka inspel?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

2 Senaste redigerad av David, Luleå (2017-06-18 20:37:46)

Hade det bekymret på 61an.
Bytte blinkrelä och allt. Visade sig vara ärgad säkring. Hel tråd, men glapp i hållaren.

Grundfelsökning jag glömt att göra, rulla alla säkringar i sina hållare...

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

3

Bra där David, jag noterar även i min egen minnesbok ICQ/ag
Ska testa med grannen imorgon.

4

Precis ! Detta med att rulla säkringarna har blivit vana, det första jag gör innan dom ens rullas ut ur vinterdvala så rullas säkringarna. Bra tips David, som vanligt. ICQ/ad

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.

5 Senaste redigerad av Jan-Iver (2017-06-22 08:12:54)

Fast nu löste inte detta hans blinkers men ändå

6

Jag hade liknande problem på min -70ia och jag satte på blinkersen sån då inte blinkade och sedan drog jag försiktigt i varningsblinkersen och vips så började vanliga blinkersen att fungera när varningsblinkers knappen var i ett specifikt läge. Har inte dykt djupare i detta efter det för att förstå varför detta löste problemet, men värt att pröva. Lycka till.

Bubbla -65, Porsche 911 3.2 Carrera -84, Porsche 911 Carrera S -06