3,626

Vi sitter o funderar ja o polaren bug run el inte väderprognosen ser ju inte så lovande ut tyvärr

3,627

ricke skrev:

Vi sitter o funderar ja o polaren bug run el inte väderprognosen ser ju inte så lovande ut tyvärr

Just do it..   ICQ/ad

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

3,628

Idag firar jag Nationaldagen, med en tur på det enda luftkylda fordonet jag har.
Som är körbart :-)

Ha en bra dag all VW vänner.

//Lars B

Post's attachments

IMG_3118b (Medium).JPG, 214.5 kb, 768 x 822
IMG_3118b (Medium).JPG 214.5 kb, 230 downloads since 2017-06-06 

"ljushuvud"

3,629 Senaste redigerad av Berra56 (2017-06-06 11:25:52)

Sorterar i garaget, behöver hjälp från vilka år dom är från.
Huv och vänstra motorlucka från 56 ?
Dörrar, motorlucka skärmar?

Post's attachments

IMG_0561.JPG, 145.35 kb, 640 x 480
IMG_0561.JPG 145.35 kb, 249 downloads since 2017-06-06 

IMG_0563.JPG, 75.3 kb, 640 x 480
IMG_0563.JPG 75.3 kb, 242 downloads since 2017-06-06 

IMG_0569.JPG, 72.95 kb, 640 x 480
IMG_0569.JPG 72.95 kb, 241 downloads since 2017-06-06 

IMG_0578.JPG, 22.21 kb, 320 x 240
IMG_0578.JPG 22.21 kb, 251 downloads since 2017-06-06 

Typ 1. Juni -1956

3,630

Berra56 skrev:

Sorterar i garaget, behöver hjälp från vilka år dom är från.
Huv och vänstra motorlucka från 56 ?
Dörrar, motorlucka skärmar?

Bara jag som tänkte IKEA i presentationstråden? Fram med beskrivning och insexnyckel  ICQ/ag

Jag ger mig på ett försök:

- Vänstra motorluckan 52-57, den högra 58-63.
- Dörrarna tycker jag ser ut som 65-66 (67 blev listen smalare) med den större sidorutan. Det är i alla fall med tryckknapp på handtaget vilket kom 60, och därmed ett extra hål i plåten för det främre fästet till handtaget (för övrigt lurigt med perspektivet i bilden, ser ut att vara olika stora dörrar men den vänstra verkar stå lite mer lutad).
- Bakskärmen är från 68-72. Det som främst skiljer är att dessa har större hål för stötfångarbärjärnen än tidigare skärmar. Bakskärmar går väl alltid annars att modifiera/anpassa genom att lägga igen/ta upp nya fästhål för bakljusen (vet inte om det möjligen skiljer något i pressning runt hjulhusöppningen, men det kan säkert någon bättre bevandrad reda ut), att tänka på då är att bakljusen får rätt placering så klart (om man är purist vill säga, fast då kanske man endast accepterar originalskärmar av rätt årgång).
- Bagageluckan har märke efter Wolfsburgsmärket, dvs mellan 51-62. Men, sen är frågan hur många piggar VW-märket har, sitter den med 4 piggar så är den fram till -60 (om den sitter med 3 är den från 61-62). Sen kan säkert någon rätta detta med att ange att det också är olika plåtpressningar vid gångjärnsfästet från 53...eller något liknande.

Det går ju uppenbarligen att grotta ner sig ganska mycket i detta med detaljer, årsmodeller, när VW ändrade vad, mm, så jag blir inte förvånad om det kommer någon invändning av ovan (fast jag tror att det är tillräckligt för att ge svar på dina frågor). En bubbla är inte bara en bubbla. Själv har jag en 57:a som det ska bli rull på i sommar, är planen i alla fall.

Nu är ju detta Vad gör du nu? tråden, så jag får väl lägga till att jag idag (igår) gjorde rent Dellorto förgasaren samt sent ikväll körde loss en fastsatt kopplingslamell på en Moto Morini Corsarino Zeta Zeta. Jäkligt nöjd faktiskt  ICQ/ab

//Förare av Filimona...snart

3,631

Provmontering av motordelar för att kolla vad som passar ICQ/ae

Post's attachments

Ruff Time Monster Truck.jpg, 120.19 kb, 1000 x 932
Ruff Time Monster Truck.jpg 120.19 kb, 218 downloads since 2017-06-08 

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3,632

Packar bilen för avfärd mot mantorp

3,633

Ryckt loss husvagnen...blir den att sova i på Mantorp imorrn.
Lite roligt, varken denna (min "vinter-VW)  eller husvagnen har varit på Bug-Run....
Blir 34:e året jag deltar på Mantorp, med egen VW...;-!

3,634

Johan W skrev:

Flämt.., jaha nu kan man knappast ligga på mage inatt, sen följer överlapp utan paus till den såkallade morgonmarknaden..

Riktigt snyggt blir det, synd att man bara ser den i grodperspektiv sen, gärna fler bilder om du har tid och lust.  ICQ/ab

3,635 Senaste redigerad av Johan W (2017-06-09 17:53:50)

vwato skrev:
Johan W skrev:

Flämt.., jaha nu kan man knappast ligga på mage inatt, sen följer överlapp utan paus till den såkallade morgonmarknaden..

Riktigt snyggt blir det, synd att man bara ser den i grodperspektiv sen, gärna fler bilder om du har tid och lust.  ICQ/ab

Tack ICQ/ab
Kanske drar igång en tråd när det är dax för ihop montering av den och ihop sättning av trucken Default/hmm

3,636

Sista putsen innan trailern tar tre av mina racers och gammelhojen, som i vanliga fall i allfall för sex år sedan gärna gjorde långa bakhjulsresor, till Hästkraftens dag i Närke/Örebro.
https://signedevents.com/sweden/orebro/ … juni-2017/

Önskar alla en chill dag trots att prognosen i ögonblicket ser rätt blöt ut, men efter regn kommer som bekant något annat och kom ihåg att ta en sked honing så fixar sig det mesta..  ICQ/af

3,637

Glöm inte att fota, för vi vill oxo se ICQ/ae

3,638

Har precis rört ihop en rub till kambenen och ska dra ut till grillen..Kaaan bli en pilsner eller två under tillagningen..javisst ja,skulle ju leta fram lite bilgrejer till Anna-Lena..hon skyltar om i vårt skyltfönster..dag för lite nytt.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,639

Jag bläddrar i min 106st plus Popular Mechanics från femtio och sextiotalet, som jag fyndade på loppis idag.

Det var bättrre förr :-)

Fast det är ju inte så dåligt nu heller  :-)

"ljushuvud"

3,640

Rätt,men ju förr desto bättre... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3,641

Terapi i hemma garaget...
Ena sidan monterad..

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Rennsport%20Doppel/Porsche%20911T%202%20litre%20engine/20170612_210434.jpg

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3,642

hmm berätta mer... ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3,643

Så...efter några års frånvaro sedan min sönderrostade typ 1 -65 så har allt vaknat till liv igen. Ska iväg och kika på en typ 1 -70 ikväll som stått still inomhus de senaste 10 åren. Håll nu tummarna för att den inte är sönderrostad ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

3,644

...fortsättning!
Hämtas hem efter midsommar. Gött!

http://forumbilder.com/images/2017/06/13/20170613_180231.jpg

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

3,645

Tar ur motor på Volvo Valpen   ICQ/ab

Dom viktigaste sakerna i livet är inte saker

3,646

Sitter och funderar på om man har plats för/ behöber en veteranhusvagn
En på farsans jobb som har en

3,647

Sitter och funderar på om man har plats för/ behöber en veteranhusvagn
En på farsans jobb som har en

3,648 Senaste redigerad av vwato (2017-06-18 08:41:53)

Snubblade in på en sida som kan leda till rätt pris om du går i tankarna att köpa en helt ny bil men även en begagnad.

Har ej forskat vidare men sidan kan som sagt alltid bidra till vettiga argument vid besök hos de profithungriga handlarna.. http://www.thedailylifer.com/buy-a-bran … p;off=1520

Rekommenderade Boxerville-forumet idag, för en kvinna med sån utstrålning och fräck VW att klockorna snurrade frivarv. Det finns många hemlösa kvinnor som behöver kunskap och kan dela densamma, forumet har så mycket mer än dom kortslutna kommentarerarnas Mecka, FB aká Ansiktsboken.

Puh, hade jag varit tjugo år äldre vore det tjänstefel att inte fria på rotmos.  ICQ/ad

Precis just nu ska jag inta en portion kattmat med Ricinolja kryddat med grovmalen svartpeppar och en nypa BBQ. Det blir egentligen gårdagens frukost, delvis beroende på att det har varit mycket fina möten under dygnet men snart är den ekonomiska svackan en minne blott, får man önska..

It's Hard and dangerous to be right when the government is wrong.

edit. Väntar, idag den 18 juni, för om tio minuter ska jag äta vegetariska biffar med någon såsliknande historia och fint tärnad potatis. Maten var avsedd för flyktingar men efter att deras frysar har tömts får jag och kattorna chansen, så nu är det fest och doften av mat är något man nästan glömt.

Kattorna lägger rabarber på allt kött och jag med temporära Vännen föredrar vegetariskt, tack någon för omtanken och den nu fyllda frysen. Man blir liksom trött på maskrosblad, granskott och stensötans rötter efter ett tag..  ICQ/ad

3,649

Tvättat bilen och funderar lite ICQ/ab funderar lite stora vw industrin''äger de som förr''?Menar gör vw spännande bilar som tidigare?:/ Se på de koreanska bilarna de tar för sig mer och mera de bygger mer och mer spännande bilar... ICQ/ab

3,650

Kokar risgrynsgröt. Jäntan har tre kompisar här och grabben ramlade hem efter kl 01 nångång. vi tänkte äta frukost kl8 och sen rulla mot Söderhamn kl9, får se hur det går att väcka 5 tonåringar kl 8 ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  Default/lol

VW typ 3 1600 TLE 1971