1

Hej på er.

Jag blir tokig på min växellåda som vägrar håll tätt.
De läcker i skarven mellan fläns och gavel på passagerarsidan.
Bytte drivaxelrör i vintras, då monterades nya packningar. Det började läka så jag monterade av röret och konstaterade att flänsen var dragen för hårt någongång, anläggningsytan var inte plan någonstans. Bytte den till en fräsch, dit med nya packningar igen men det läker fortfarande lika mycket på samma ställe?
Bilen i fråga är en variant från 67, och jag har använt mig av två packningar likt innan jag började riva.
Är det bara att riva, byta packningar och kleta in med packningsgegga?

NewfieldVW
1972 Bay buss

2

redbanana skrev:

Hej på er.

Jag blir tokig på min växellåda som vägrar håll tätt.
De läcker i skarven mellan fläns och gavel på passagerarsidan.
Bytte drivaxelrör i vintras, då monterades nya packningar. Det började läka så jag monterade av röret och konstaterade att flänsen var dragen för hårt någongång, anläggningsytan var inte plan någonstans. Bytte den till en fräsch, dit med nya packningar igen men det läker fortfarande lika mycket på samma ställe?
Bilen i fråga är en variant från 67, och jag har använt mig av två packningar likt innan jag började riva.
Är det bara att riva, byta packningar och kleta in med packningsgegga?

Har du kollat om det är rakt ( ibland är det skevt där )
Det går fint med ett tunt lager med prematex
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke