Ja vad säger man, köpte denna förra sensommaren och har väl kört ca 8 mil sedan dess. Jävligt kul bil som går kanon och väcker minst sagt uppmärksamhet men jag har inte tid eller plats eller för den delen riktigt intresset just nu. Har lite för mycket andra projekt som pockar på.
Besiktad förra sommaren. Mycket dokumentation finns.
Solid bil med viss patina.
Motor: Landeliusbyggd 1679 , CB044 toppar , Engle W120 , Weber 2xIDF36 osv, ormbo, extra oljesump, utflyttat oljefilter mm
Sprintstars (repro) saknar centrumkopparna
Porsche lysen
Albertspeglar osv
Original bromsar och växellåda. Sänksatser på framvagnen, går att sänka mer.
Fint skick på stolar/baksäte dock sliten matta. Träratt, EMPI spak, varvräknare, oljetrycksmätare, kartläsarlampa, 3 punkts bälten fram
Kan ev skicka med två svarta (nyklädda) 60 tals bucketseats, låga utan nackskydd på VW underrede (hade tänkt sätta i dom)
Går som en klocka.
Pris 49 000:- som den står. Kan tänka mig att behålla träratten och/eller Albertspeglarna och Porschelysena mot prisavdrag
Bilen finns i Köping och jag nås via PM eller orb(snabela)koping.net eller noll sju tre 8016800
MVH Morgan Orb
1 2017-06-04 18:50:35 Senaste redigerad av NoVW (2017-06-09 17:48:14)
Mail skickat 
Reserverad 
Såld till en trevlig entusiast, lycka till 
Såld till en trevlig entusiast, lycka till
Tackar! Det har blivit ett helt gäng trevliga & roliga mil under helgen 
Hej. Hoppas den får behålla sin "look". Det finns många 66:or i orginalutförande men bara en som denna!
Mvh Anders. ( Jag som hade den innan Orb.)
Hej. Hoppas den får behålla sin "look". Det finns många 66:or i orginalutförande men bara en som denna!
Mvh Anders. ( Jag som hade den innan Orb.)
Hej.
Den kommer få behålla sitt "råa & lite rejsiga" yttre. Några dekaler har försvunnit, då de inte riktigt tilltalade mig.
Men utöver det så kommer den se likadan ut 
MVH