1

Det började med att framluckan inte gick att öppna utan att nån samtidigt tryckte ned den. Upptäckte sen att vajerskalets fäste på utsidan av handskfacket rörde sig när man tryckte ned öppningsspaken och pappen runt omkring fästet spruckit. Nu behöver jag demontera handskfacket och behöver en beskrivning hur det går till.

Tack på förhand.

VW 1302 Lim. 1972

2

Öppna huven till bagagerummet med höger eller vänster hand tar du en "normal" skruvmejsel och skruvar bort den skruv som under handskfacket håller plåtbandet med vars hjälp papplådan hålls på plats. Lådan kan bytas ut eller förstärkas på det trasiga stället. Anser att hela konstruktionen är under all kritik.

3

Tackar! Jag tänkte att den kanske skulle tas ur inåt men kan inte hitta ett sätt att få loss den.
Det verkar ju logiskt att den ska ut i bagagerummet i stället.
Finns ju en skruv invändigt som håller spakreglaget som jag antar är skruvad i plåten men för
övrigt inga andra hakar, bara stålbandet som håller papplådan på plats alltså?

Ska försöka förstärka med en lite större plåt- eller plastbit som sprider trycket från vajerfästet
på en större yta.

Tusen tack för hjälpen!

VW 1302 Lim. 1972

4 Senaste redigerad av VW1 (2017-03-12 21:06:05)

Lyckades pilla ut handskfacket i bagageutrymmet. Tänkte förstärka med en plåt eller plastbit och
började med att plasta med polyestermatta, vilket slutade med att plastningen blev förstärkningen.
Funkar kanon.

Post's attachments

Attachment icon IMAG2303.jpg 662.82 kb, 77 downloads since 2017-03-12 

VW 1302 Lim. 1972

5

Snyggt! Ett vanligt problem på dessa modeller. Och så enkelt att bara använda polyester med härdare, och vill man ha en näst intill oförstörbar låda så tillsätter man bara valfri fleecefilt och rollar eller penslar på mer polyester/härdare blandning.  ICQ/ad

Hellre rostig plåt och fel i avloppet än motorfel.

6

Det sista som pajjar på denna bagge är förstärkningen med inplastning.

VW 1302 Lim. 1972