Efter ett tags letande efter något nytt att att skruva med var det nu dags att lägga upp nya projektet. Jakten efter en Notchback slutade i en 412:a då denna bil poppade upp i ett flöde och det var något som lockade mig...vilket brukar sluta i att bilarna hamnar i mitt garage
En 412:a som man ju väldigt sällan ser ute och dessutom med denna spec gör den väldigt rolig. Det är säkert en bil som delar lägret i vad man "får" och inte får göra men det är också det som jag tycker gör bilen rolig.
Väldigt mycket är modifierat med bilen och denna version var i stort sett klar 2014, sedan dess har den brukats ganska hårt. Det fins ganska mycket att uppdatera och förbättra samt lite småfel som uppstått efter vinterdvalan. Sedan är det ju ganska svårt att få tag på en del av delarna till denna bil så sitter någon på delar så hör gärna av er.
Denna tråd kommer handla om den fortsatta utvecklingen av bilen och förhoppningsvis fyllas av intressanta uppdateringar dokumenterat med snyggt fotograferande (därför börjar jag tråden med att lägga ut ett mobilfoto...
).
Så fort bilen fått sig en riktig rekond så kommer mer foton, det finns en del att göra med lacken efter tre års cruising...
Lite kortfattad spec på bilen:
Motor: 2.0 lit. ispr. bussmotor
Avgas: EMPI Quitpack
Växellåda: 4 petars org
Chassie: Luftfjädring från K-Sport taget från Golf II, styrs med fjärr
Fälgar/Däck: Porsche Fuchs kopia 17x7", fram 185/40/17, bak 195/45/17
Kaross: Bilen är skalad från det mesta som sticker ut (eller in). Soltak från Renault Twingo.
Ljud:
Huvudenhet: Alpine CDE-178BT
Monoförstärkare: Alpine MRX-M110
4-kanalsförstärkare: Alpine MRX-F35
Subbas: Alpine SWR-1542D
Framsystem: Amega QCOMP50
Porsche 356 -64
Porsche 997 S2

Men efter lite felsökning visade det sig att spänningen till styrventilerna var låg pga av en dålig anslutning i ett relä så nu funkar det prima igen.